RECENZE: Slzy mrtvé jeptišky

RECENZE: Slzy mrtvé jeptišky - titulní obrázek

Slzy mrtvé jeptišky jsou naprostou novinkou, avšak hlavní postavy této knihy jsou pro fanoušky detektivek a našeho Michala starými známými. Potěší Roxann Hill i tentokrát?

Když je nalezena brutálně zavražděná novicka, Anne Steinbachová a Paul Wagner jsou církví pověření vedením vyšetřování. Ale kdo by této ženě chtěl ublížit? Všechny výslechy poukazují na to, že zesnulá byla velmi soucitná a věřící žena, která neměla zdánlivě žádné nepřátele. Přesto musela zemřít.

Anna a Paul během svého vyšetřování brzy kopnou do nejednoho vosího hnízda, protože se jim vždy nějak podaří rozlítit ty nesprávné lidi. Pachatelova pozornost se kvůli tomu brzy obrátí na Anne, čehož si oba vyšetřovatelé rychle povšimnou. Přesto však nic nevzdávají a pátrají dál. Úspěšně? Slzy mrtvé jeptišky je druhý případ netypického vyšetřovatelského dua Steinbachová & Wagner. Přestože lze každý díl číst nezávisle na sobě, doporučuji začít s prvním dílem, abyste pochopili jejich jedinečný vztah. Mimo jiné v této knize také naleznete další „střípek“ z Anniny minulosti a dozvíte se více o složitém vztahu s jejím exmanželem, proto je užitečné znát všechny souvislosti.

Jak je pro Annu a Paula typické, v této knize se po pohodlné cestě klasického vyšetřování nevydávají. Místo toho si vybírají úplně jinou stezku, v případě Anny s mottem: vždy středem, středem, je jedno, koho právě rozčílíte nebo kdo se přitom ocitne v nebezpečí. A v nebezpečí budou oba více než jednou. To přímo magicky přitahují. Jako i v prvním díle Ráj mrtvých dětí se od začátku do příběhu ponoříte a kniha vás zcela pohltí. Děj se plynule odvíjí a současně buduje dostatek napětí, které udržuje čtenáře v pozoru.

Daleko před koncem jsem sice již tušil, kdo nebo co je pachatel, avšak trvalo až do samého závěru, než mě Roxann Hill vykoupila a vše zapadlo do sebe. Tento krimipříběh je chytře promyšlený, logicky postavený a také celá ta „omáčka okolo“ se mi tentokrát líbila rozhodně více než v prvním díle. Pomalu, ale jistě se dozvídáme více o Annině minulosti, proč odešla/byla vyhozena od policie, proč má psychické problémy a tak dále. I její vztah k Paulovi se osvětluje a zároveň prohlubuje. Mám Steinbachovou & Wagnera stále radši a s naprostou jistotou se těším na třetí díl!