Shang-Chi a legenda o deseti prstenech aneb Netradičně tradiční Marvelovka

Shang-Chi a legenda o deseti prstenech aneb Netradičně tradiční Marvelovka - titulní obrázek

Marvel vstupuje do třetí fáze svého filmového světa a tak zatímco oblíbené skvadře Avengers odzvonilo, noví hrdinové se perou o svoje místo na výsluní. MCU bylo po dlouhou dobu zvyklé pracovat se všemi známými a oblíbenými charaktery a teď se ocitá v situaci, které musel čelit naposledy při uvedení „Strážců galaxie“. O slovo se totiž hlásí zcela jiné universum, kde si navíc zahrají neznámé tváře. Zkrátka jeden debut, vedle druhého. Otázkou ovšem zůstává, jak si s tímto nelehkým úkolem populární gigant poradil. Zvláště po nemilém propadáku flashbackového příběhu „Black Widow“ byl na studio vyvíjen velký tlak, ale už teď lze zahnat chmury a konstatovat, že dostanete naservírovaný opravdu solidní zážitek.

V prvé řadě je třeba podotknout, že je vašemu zraku představen origin někoho s kým jste zatím neměli tu čest. Vcelku netradičně je valná většina pozornosti věnována asijské kultuře, jejím mýtům, legendám a zvykům. Značně orientální nádech potrhují i dech beroucí záběry na čínské Macao, či čínština sama o sobě, protože ji během více než dvou hodinového snímku uslyšíte opravdu často.

Vtipný, vážný i akční, takový je nový přírůstek do rodiny MCU!

Je třeba vyzdvihnout hlavně pilotní protagonisty, protože ti jsou sympaťáci každým coulem. Shan i jeho kamarádka Kate hýří humorem a životním optimismem, který ze stříbrného plátna přímo sálá, ale zároveň vám nepřijde nikterak vlezlý. Dokonce i ústřední zloduch dostal do vínku duši a nepůsobí robotickým, našroubovaným dojmem, ale budete s ním soucítit a místy mu i držet palce.

Pokud si k nesourodé, leč sympatické skupince hrdinů přidáte ještě kýčovité scény honosného San Franciska nebo Macao utápějícího se v záři neonu, dostanete něco, na co je vskutku radost pohledět!

Líbivými scenériemi to však nekončí, neboť s Asií přichází také specifický styl filmové akce a bojových umění, kterých si tady užijete do sytosti. O krvelačné bitky nebude nouze a je fakt, že v nich se tvůrci obzvláště vyřádili, ale rozhodně v tom dobrém slova smyslu. Není to jen bouchání do protivníků a utíkání před nebezpečím, ale všechna jednání mají nějaký hlubší smysl, který se pozornému divákovi vyjeví až na samotném konci.

Krásný začátek nové éry, který stojí za to vidět na vlastní oči!

Dějová linie je taktéž zpracována na jedničku s hvězdičkou, neboť v sobě snoubí jak současnost, tak i retrospektivní momenty z dětství. Díky těmto umně konstruovaným výletům do minulosti tak získáte dokonalou představu o tom, proč se příběh ubírá zrovna směrem, který je vám prezentován. V samotném závěru se ještě ke všemu dočkáme barvitého exkurzu do pověstí a o roztomilé tvorečky, špetku magie a vtipné hlášky nebude nouze.

Ve své podstatě jde o klasicky dobrý super hrdinský film, jenž se ctí navazuje na trháky jakými byly Kapitán Amerika či již dříve zmínění Strážci Galaxie. Tohle je zkrátka ta pravá pastva pro vaše náročné očko. A vezte, že se nevyplatí odcházet z kina dříve, protože na vás čeká bohatá nadílka v podobě dvou po titulkových scén, které otevírají pomyslná vrátka pro další spletitý vývoj.

Hodnocení: 100 %

Foto © Walt Disney Studios Motion Pictures