A to Z of The Designers Republic
Kniha ( pevná vazba )
- Dostupné u dodavatele
- Doručení Ve středu 13. 11. předáme dopravci
- Osobní odběr ZDARMA ( Vyberte prodejnu )
1 772 Kč s DPH
Běžně 1 980 Kč
Nápověda
Jsme transparentní
The Designers Republic is the design group that changed design. But there's never been a book that tells its story - until now. Led by founder and born rebel, Ian Anderson, The Designers Republic has shaped graphic communication over the past thirty years through rule-defying music work, provocative self-initiated projects and a fierce… Přejít na celý popis
Neplaťte poštovné! Poštovné za vás zaplatíme my! Více informací
The Designers Republic is the design group that changed design. But there's never been a book that tells its story - until now. Led by founder and born rebel, Ian Anderson, The Designers Republic has shaped graphic communication over the past thirty years through rule-defying music work, provocative self-initiated projects and a fierce commitment to conceptual thinking over style.
Now, for the first time in book form, Anderson explores the studio's output, and its influence on a generation of graphic designers. AZTDR spans over three decades of work from the studio's earliest designs for the FON label in the mid-1980s and sleeves for Age of Chance, Chakk and Cabaret Voltaire, right up to its recent projects for The Cinematic Orchestra, Led Bib and the Gulbenkian Foundation. Alongside classic self-initiated TDR projects, the 512-page book features an A to Z of everything from campaigns for Evolution Print, Coca-Cola and Nike, through to the studio's celebrated designs for video games such as Wipeout and Formula Fusion.
TDR's special relationship with print is explored through its celebrated contributions to IDEA and Emigre magazines and its 3D>2D book, alongside its work for Manchester School of Art, Gatecrasher, NY Sushi and the studio's array of music clients. Here, TDR's work with Autechre is examined via ten key releases, while the studio's involvement with Pop Will Eat Itself focuses on some twenty-eight different singles and albums. There are also expansive sections devoted to TDR's designs for Aphex Twin, Moloko, Sun Electric and The Orb, alongside sleeve designs for R&S Records, New Atlantis, a range of Berlin-based labels and, of course, Warp Records.
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Art, Architecture and Photography
- Nakladatel
- Thames & Hudson
- Rozměr
- 262 x 289 x 40
- jazyk
- angličtina
- Počet stran
- 504
- Hmotnost
- 2604 g
- isbn
- 978-0-500-02735-6
- Vazba
- pevná vazba
- datum vydání
- 9.11.2023
- ean
- 9780500027356
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Maloobchodní cena
Minimální prodejní cena:
1 772 Kč
Nápověda
Články, které stojí za pozornost
- 6 tipů, jak si vychovat malého knihomola
- Zpovědní klub – máte rádi med? Tahle kniha je ještě sladší! | RECENZE
- Romance plná britského humoru a další knižní novinky | Vůně nových knih 33
- Naše matka – dusivé pokračování, které zraje k dokonalosti | RECENZE
- Poslechněte si Dobrý rozhovor se Štěpánem Kozubem a poznejte jeho duši i postoj k umění
- Epizody 2084 – orwellovská povídková divočina, která odhaluje temné stránky pokroku | RECENZE
- Děkujeme za vaši podporu! Chaos na farmě získal 2. místo v soutěži Hračka roku
- Dárkové knižní poukázky: Ideální firemní dárek pro zaměstnance nejen na Vánoce
- Nenasytní mrtví pokračují v nastavených kolejích, jen svižněji a lépe | RECENZE
- Pohádková young adult romantasy od Stephanie Garber a další knižní novinky | Vůně nových knih
- 4 nejčtivější kousky od značky RED pro měsíc říjen
- Bylo nebylo jedno zlomené srdce – magie, intriky, krutý princ a jedna naivní dívka | RECENZE