Bauhaus: A Conceptual Model

Bauhaus: A Conceptual Model - Nedostupné

Kniha ( pevná vazba )

    • Produkt je vyprodaný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Překrásná, hojně ilustrovaná, obsáhlá publikace s více než čtyřmi stovkami barevných ilustrací znovu přehodnocuje historii této školy a její vliv. Text v angličtině. The Bauhaus-founded in Weimar in 1919, located in Dessau beginning in 1925, and closed in Berlin in 1933-continues to be the most effective and successful export article of… Přejít na celý popis

Nemohu přestat proklínat 1 Prokleté vraždy, inteligentní detektiv a psychotický padouch. Na japonské střední škole začíná hra na život a na smrt... Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

Překrásná, hojně ilustrovaná, obsáhlá publikace s více než čtyřmi stovkami barevných ilustrací znovu přehodnocuje historii této školy a její vliv. Text v angličtině. The Bauhaus-founded in Weimar in 1919, located in Dessau beginning in 1925, and closed in Berlin in 1933-continues to be the most effective and successful export article of twentieth-century German culture. Even more than seventy years after it was closed, this interdisciplinary school for art, architecture, design, and theater has not lost any of its currentness. On the occasion of the ninetieth anniversary of the founding of the Bauhaus, this profusely illustrated, comprehensive publication with around four hundred color illustrations reexamines and reevaluates the art school's history and influence. In this collaborative project by the three leading institutes at the former sites of the Bauhaus's activities-the Bauhaus-Archiv Berlin, the Stiftung Bauhaus Dessau, and the Bauhaus-Museum der Klassik Stiftung Weimar-the historic Bauhaus and the trail of its reception are closely examined and analyzed based on sixty-eight selected highlights, including the hitherto neglected aspects of the Bauhaus during the period of National Socialism as well as its international propagation and commercialization.

Sdílet

Nakladatel
Hatje Cantz
datum vydání
4.12.2009
ean
9783775724159
Počet stran
376
jazyk
angličtina
Vazba
pevná vazba
isbn
978-3-7757-2415-9

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 0 Kč Nápověda