0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je vyprodaný.
Malířka a ilustrátorka Milada Marešová (1901-1987) patří k nejzajímavějším osobnostem na české meziválečné umělecké scéně. V době, kdy Marešová studovala na pražské Akademii výtvarných umění, se v jejím ateliéru zrodil unikátní projekt domácího biografu. Mezi lety 1920-1921 vytvořila pracnou technikou malby na sklo nebo na plastovou fólii… Přejít na celý popis
Vykročte do nového roku správně s audioknihami, které vám pomohou odhalit a využít váš potenciál. Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Sportovní epopej / The Sports Epic
-
Rodin
-
Galaktické manšestráky / Galactic Corduroys
-
IVAN LENDL : ALFONS MUCHA (anglicky)
-
Jiří Lindovský
-
Mladí lvi v kleci
-
Recepty starých mistrů
-
EL Prado
-
Doteky krásného umění
-
Karel Pokorný
-
Pionýři a roboti - Československá ilustrace 1950-1970
-
Gauguin
-
Theodor Pištěk, Jan Pištěk - Dva světy / Two Worlds
-
Retrospektiva
-
Na dosah ruky
-
František Bílek - grafika
-
Biologie umění
-
Triumf obnovujícího se dne - Umění a duchovní aristokracie na Moravě v 18. století
-
H R A
-
Sto kreseb odněkud
-
Lada (Josef Lada. Monografie)
-
Alén Diviš
-
Starou Prahou Václava Jansy
-
Ve společenství bohů a hrdinů
Malířka a ilustrátorka Milada Marešová (1901-1987) patří k nejzajímavějším osobnostem na české meziválečné umělecké scéně. V době, kdy Marešová studovala na pražské Akademii výtvarných umění, se v jejím ateliéru zrodil unikátní projekt domácího biografu. Mezi lety 1920-1921 vytvořila pracnou technikou malby na sklo nebo na plastovou fólii čtyři rozsáhlé cykly miniaturních, detailně provedených obrázků a koláží, které sloužily jako diapozitivy určené pro projekci. Vrátila se tak k odkazu miniaturního malířství, ale zároveň se přiblížila avantgardním snahám o novou koncepci výtvarného obrazu a rodícímu se žánru komiksu. Domácí biograf Milady Marešové je ojedinělým příkladem využití diaprojekce v českém meziválečném umění. Tato vizuálně atraktivní publikace je koncipovaná jako komiksová kniha čtyř cyklů diapozitivů: "Maestro Chimerini: život a dílo" - "Ritardando (Pohádka o strašném rytíři)" - "Dům smůly (Drama o pěti epochách)" - "Logr (Kriminelní báseň v obrazech)". Velikost obrázků odpovídá přibližně velikosti skutečných políček domácího biografu, tj. 4,5 x 4,5 cm. Průměrně má každý cyklus kolem 115 políček. Knihu uvádí vzpomínkový text synovce umělkyně Jana Mareše a publikaci uzavírá podrobná studie autorky koncepce Martiny Pachmanové, jež se věnuje významu domácího biografu Marešové pro vývoj české vizuální kultury mezi válkami a sleduje jej na pozadí dobových snah o "nové umění" i na pozadí vývoje kinematografie a komiksu.
- Nakladatel
- Arbor vitae
- datum vydání
- 9.12.2009
- ean
- 9788087164259
- Počet stran
- 104
- jazyk
- angličtina
- Vazba
- pevná vazba
- isbn
- 978-80-87164-25-9
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- 10 nejprodávanějších knih roku 2024. Máte je ve své knihovně?
- Jedním tahem pera: úsměvný a srdce hřející sborník příběhů Terryho Pratchetta | RECENZE
- Vzhlédnout k nebi – příběh z pera Rebeccy Yarros vás rozpláče i okouzlí | RECENZE
- Radka Třeštíková a její novinka Bábovky na konci světa opět rozděluje čtenáře | RECENZE
- Obsadili jsme 6. místo v žebříčku nejlepších zákaznických zkušeností. Děkujeme!
- 5 tipů na skvělé kuchařky: Perfektní dárky pro milovníky vaření
- Nadělení před Vánocemi: Výborně hodnocená romantická komedie plná sváteční atmosféry | RECENZE
- Návrat do herního světa Zaklínače: Vše, co víme o 4. dílu legendární série
- Třpytivá: Druhý díl, který zvedá laťku celé série opravdu vysoko! | RECENZE
- Chemie lásky: Příběh plný trapasů, spalující přitažlivosti a nerdovských hlášek | RECENZE
- Státní svátky 2025 a dny pracovního volna. Kdy budeme mít čas číst?
- Wilder: Tahle sexy romance od autorky Čtvrtého křídla si vás naprosto podmaní | RECENZE