0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je nedostupný.
We regarded ourselves as engineers, we maintained that we were building things’, declared Hannah Höch, describing a radical new approach to artmaking that took shape in the 1920s and 30s, in lockstep with the era’s shifts in industry, technology and labour, and amid the impact of momentous events: World War I, the Russian Revolution, the… Přejít na celý popis
Neplaťte poštovné! Poštovné za vás zaplatíme my! Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Gustav Klimt (Artist Monographs)
-
The Avant-Gardists
-
In the Eye of the Storm: Modernism in Ukraine, 1900–1930s
-
Bauhaus
-
Castle and Cathedral in Modern Prague: Longing for the Sacred in a Skeptical Age
-
Manga (British Museum)
-
Art Deco - Decorative Design
0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazba -
20th Century Alcohol & Tobacco Ads. 40th Anniversary Edition
-
Bohemian Glass: The Great Masters
-
Why We Photograph Animals
-
Abstract Art
-
Prague at the turn of the century
-
Vienna
-
Michelangelo: the last decades
-
The World of Late Antiquity
-
David Hockney. A Chronology. 40th Anniversary Edition
-
We are Artists: Women who made their mark on the world
-
Gropius
-
Protest Art
-
Botanical Sketchbooks
-
Modern Art 1870–2000
-
Women Photographers
-
Jean-Michel Basquiat: Of Symbols and Signs
-
Unfolding: The Paper Art and Science of Matthew Shlian
We regarded ourselves as engineers, we maintained that we were building things’, declared Hannah Höch, describing a radical new approach to artmaking that took shape in the 1920s and 30s, in lockstep with the era’s shifts in industry, technology and labour, and amid the impact of momentous events: World War I, the Russian Revolution, the collapse of the Austro-Hungarian Empire, and the rise of fascism. Artists involved with varied avant-gardes – Dada, the Bauhaus, Futurism, Constructivism and de Stijl – reinvented their roles to create a dynamic art for a new world. This experimentation is richly represented in the Merrill C. Berman Collection, one of the most significant private collections of early-20th-century works on paper. Published in conjunction with a major exhibition celebrating MoMA’s acquisition of more than 300 works from the collection, this richly illustrated book includes close readings of drawings, propaganda posters, advertising, architecture, exhibition installations, journals and theatre design. Among the themes it explores are the crucial role of collage and photomontage in the interwar period; the importance of collective authorship; and the impact of political, economic and social change on visual culture.'
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Art, Architecture and Photography
- Nakladatel
- MoMA
- Rozměr
- 24,1 x 30,5 x m
- isbn
- 978-1-63345-108-7
- Počet stran
- 312
- datum vydání
- 1.01.2020
- ean
- 9781633451087
- Vazba
- pevná vazba
- jazyk
- angličtina
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- 6 tipů, jak si vychovat malého knihomola
- Zpovědní klub – máte rádi med? Tahle kniha je ještě sladší! | RECENZE
- Romance plná britského humoru a další knižní novinky | Vůně nových knih 33
- Naše matka – dusivé pokračování, které zraje k dokonalosti | RECENZE
- Poslechněte si Dobrý rozhovor se Štěpánem Kozubem a poznejte jeho duši i postoj k umění
- Epizody 2084 – orwellovská povídková divočina, která odhaluje temné stránky pokroku | RECENZE
- Děkujeme za vaši podporu! Chaos na farmě získal 2. místo v soutěži Hračka roku
- Dárkové knižní poukázky: Ideální firemní dárek pro zaměstnance nejen na Vánoce
- Nenasytní mrtví pokračují v nastavených kolejích, jen svižněji a lépe | RECENZE
- Pohádková young adult romantasy od Stephanie Garber a další knižní novinky | Vůně nových knih
- 4 nejčtivější kousky od značky RED pro měsíc říjen
- Bylo nebylo jedno zlomené srdce – magie, intriky, krutý princ a jedna naivní dívka | RECENZE