0.0 z 5 hvězdiček
knihaKniha
- Produkt je vyprodaný.
Donedávna byl F. Drtikol uznáván zejména pro své originální pojetí ženského aktu. Záměrně se potlačovala mystická složka jeho díla, která nezapadala do modernistického paradigmatu, a zejména tvorba výtvarná, jíž se věnoval ve dvou obdobích. Zatímco v prvním (1901-19) může být ještě řazen k tzv. druhé generaci českého symbolismu, v druhém (po… Přejít na celý popis
Kritikou i čtenáři oceněný příběh o představivosti, slunných i stinných stránkách přátelství, dokonalých i nedokonalých světech a o videohrách. Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Mystik a učitel - František Drtikol
-
Deníky
-
Banksy
-
Sekora - Mravenčí a jiné práce
-
Pierovo tajemství. Piero della Francesca, malíř rané renesance
-
Karel Prager
-
Jiří Šalamoun / Nic k zahození
-
Jaroslav Paur
-
Defektní Obr. (Defekt)
-
Vincent van Gogh - Mistrovské dílo
-
Steklík
-
Kulihrášek
-
Otto Stritzko známý i neznámý
-
Gustav Porš, s paletou Vysočinou
-
Zápisky Leonarda da Vinciho
-
Vincent van Gogh - Deník v dopisech
-
Leonardo da Vinci
-
Můj otec Kamil Lhoták
-
Bohuslav Reynek
-
Malířské smetí
-
Caravaggio
-
PŘIPRAVUJEME Banksy³
-
Let s voskovými křídly. Josef Mánes (1820-1871)
-
Autoportrét - Příběh největšího padělatele umění
Donedávna byl F. Drtikol uznáván zejména pro své originální pojetí ženského aktu. Záměrně se potlačovala mystická složka jeho díla, která nezapadala do modernistického paradigmatu, a zejména tvorba výtvarná, jíž se věnoval ve dvou obdobích. Zatímco v prvním (1901-19) může být ještě řazen k tzv. druhé generaci českého symbolismu, v druhém (po 1935) je už naprostým solitérem. Vlastně ani nejde o umění v pravém slova smyslu - ve svých olejích a pastelech pouze usiloval o materializaci svých duchovních vizí. Výpravná publikace, vydaná k výstavě v pražském Rudolfinu, není založena na chronologické posloupnosti, nýbrž na tematické příbuznosti. V jednotlivých kapitolách jsou zastoupeny fotografie, kresby i obrazy z různých období. Knihu uvádí text P. Nedomy a rozhovor S. Doležala s A. Fárovou nad citáty z Drtikolových textů.
EnglishUntil recently, F. Drtikol has been recognized for his authentic approach to the woman nude only. The mystical aspect of his work that did not fit together with the modernistic paradigma had been suppressed purposely, namely his paintings he created in two periods. While in the first period(1901-19) he can still be classed with the so-called second generation of the Czech symbolism, in the second one (after 1935) he works in an absolute seclusion. In fact it is not the art as usually accepted - in his oils and crayons he was trying to materialize his spiritual visions. An exquisite book, published on the occasion of the great exhibition in Rudolfinum, is not based on time sequence but on affinity of its topics. Each separate chapter contains the photographs, drawings, and paintings from various periods. The book is introduced by the word by P. Nedoma and an interview between S. Doležal and A. Fárová over the quotations from Drtikol´s texts.
DeutschNoch vor kurzer Zeit verdankte F. Drtikol sein Ansehen vor allem seiner originellen Auffassung des Frauenakts. Die mystischen Aspekte seines Werkes, die mit dem modernistischen Paradigma nicht korrespondierten, wurden absichtig unterdrückt. Dies betrifft besonders zwei Perioden seiner Schöpfung. In der ersten (1901 - 1919) gehörte er noch teilweise zu der sogenannten zweiten Generation des tschechischen Symbolismus, in der zweiten (nach dem Jahre 1935) war er jedoch ein vollkommener Alleingänger. In dieser Periode handelt es sich eigentlich um keine wahre Kunst, weil er in den Ölgemälden und Pastellen nur seine Visionen materialisieren wollte. Die Publikation, die die Ausstellung in der Prager Galerie Rudolfinum begleitet, verfolgt nicht die Chronologie, sondern die thematische Zugehörigkeit. Einzelne Kapitel enthalten Fotografien, Zeichnungen und Gemälden aus verschiedenen Perioden. Der Einleitungstext stammt von P. Nedoma, weiter folgt ein Dialog mit A. Fárová, den S. Doležal mit ihr über Zitate aus Drtikols Texten führte.
- kategorie
-
Knihy »
Odborná literatura »
Umění a Architektura »
Osobnosti uměleckého světa »
Malíři a výtvarníci
- Nakladatel
- Galerie Rudolfinum
- jazyk
- angličtina
- Počet stran
- 280
- isbn
- 978-80-902194-4-1
- datum vydání
- 1.01.1999
- ean
- 9788090219441
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- Poslechněte si zajímavé tipy na vánoční dárky. Co letos potěší každého čtenáře? | Vánoce voní knihou #2
- Vesmírníček: Letíme dál aneb už zase usínáme s vědou - jak rodiče hodnotí populární dětskou knihu? | RECENZE
- 3 důvody, proč využívat osobní odběr v našich prodejnách: Je rychlý, pohodlný a vždy ZDARMA!
- Teorie lásky od Ali Hazelwood – návyková směs vášně, břitkého humoru a jiskřivých dialogů | RECENZE
- Jedno temné okno: fascinující kniha, která vás zahalí do mlhy tajemství a magie | RECENZE
- Vaše oblíbená vánoční videa s tipy na dárky jsou zpět! Letos i formou podcastu! | Vánoce voní knihou 1
- Divé ženy - strhující román o síle ženské odvahy napříč staletími | RECENZE
- 5 největších pecek z Našeho nakladatelství pro měsíc listopad
- Šarlatový závoj je překvapivě napínavá fantasy jízda | RECENZE
- Tohle je návrat jako blázen! Tohle může být hit jako blázen. Radka Třeštíková vydává novou knihu!
- Dobro.čtení aneb Jak Petra Dobrovská přináší radost seniorům po celé České republice
- Stane se včera aneb Když je matka detektivem | RECENZE