4.5 z 5 6 hodnocení čtenářů

• Kateřina Lőffler registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Tahle kniha mě neuvěřitelně bavila. Styl psaní je příjemný a příběh je velmi čtivý. Najde se pár míst kde se nic moc neděje, ale zbytek příběhu to plně vynahrazuje. Postavy jsou velmi dobře vykresleny, celé prostředí a svět skvěle promyšlené a propracované do detailu. Hlavní postavu Stephanie jsem si oblíbila, protože prostě miluji přidrzlé hrdinky. Velmi se mi líbil nápad se spřízněnými dušemi které se v příběhu objevují i když si sama nejsem jistá zda bych ji sama chtěla mít. Taky oceňuji to, že je v příběhu ukázáno, že né všechno musí být takové jak nám tvrdí nebo jak se naprvní pohled zdá. A lidé by se neměli soudit jen podle toho do čeho se narodili. Příběh byl napínavý a já jsem opravdu zvědavá jaké následky bude mít rozhodnutí Stephanie a také co vlastně má za lubem Damon, protože jeho jednání je jistě velmi dobře promyšlené. Doufám, že se mi již brzy dostane do rukou další díl a dozvím se co bude dál

• Monika registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Tak to byla jízda, já sem si knížku užila na milión procent. Vše bylo krásně propracované, kultura, lidé, mytologie. Mám ráda Egypt a vsazení Jalu do Egypta nemělo chybu. Myšlenka spřízněných duší je skvělá ,jakožto ochránci jalské řasy. Konec knihy mě naprosto dostal a potřebovala bych okamžitě pokračování. JAL je neskutečná kniha o tajné rase a tajném městě ,ve kterém chci okamžitě žít a být součástí jalské rasy.

• Jaroslav Boldys registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Knížka se mi po první pětině četla špatně. Opravdu mě moc nezajímalo, co si právě hlavní hrdinka oblékla, co měly na sobě její přítelkyně , s kým se kdo vyspal a kdo se s kým rozešel. Od asi 3. kapitoly do bylo jako Sex ve městě. Pak už jsem začal přeskakovat stránky sppisky šatů, večírkú apod... a vydržel jsem to snad do poloviny knihy. Snad jednou najdu sílu to dočíst. Ale pro ženskou část čtenářstva knihu doporučuji.

• Barbora B. registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Na knihu jsem byla opravdu zvědavá, protože kdo mě zná, tak ví že fantasy a čeští autoři nejsou zrovna moje parketa. Po přečtení prvních stran, jsem věděla že budu překvapená. Mile. Stephanie je sice rebelka ale v duši hodná ženská. Její sestra je taky velice sympatická a strašně bych si přála mít také takovou spřízněnou duši. To mě moc bavilo, protože ta představa? Prostě moc lákavá. Celkově nápad a námět tohoto fantasy světa je super. Celá kniha mě udržovala v napětí a u posledních stran jsem byla zvědavá ještě jednou tolik, jak to celé dopadne. Mrzí mě, že některé věci nebyly vysvětleny, ale záhy jsem se dozvěděla, že budou i další díly. Musím je mít, nejlépe dnes. Kniha je psaná v ich formě a nejdete v ní spoustu přímé řeči, přesně jak to mám ráda. Vůbec bych neřekla, že má skoro 400 stran, četla se mi velice rychle. Autorka má obrovský talent a díky ní dám přeci jen ještě šanci fantasy. Kdybych neviděla obálku a kdo knihu napsal, rozhodně bych neřekla, že jde o prvotinu. Obálka je krásná a jednoduchá a knihu mohu jen a jen doporučit.

• Zuzana registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Knihu můžu jedině doporučit, přečetla jsem ji jedním dechem! Autorka vás vtáhne do děje od prvních řádků a nepustí vás do samého konce! Kniha je plná akce, dramatu, vtipů, zábavy a v neposlední řadě i lásky a vášně ❤️. Hlavní hrdinka je svá, svérázná, tvrdohlavá, nebojácná a osobitým způsobem drzá, věřím že si ji zamilujete stejně jako já . Zároveň se děj ale netočí jenom kolem jedné postavy a autorka nás postupně seznamuje s mnoha dalšími zajímavými postavami, v kterých se opravdu najdete (ať už jde o tvůrci duše, či nespoutané rebely) Osobně si myslím, že si knihu zamilují i čtenáři, kteří žánru fantasy příliš neholdují, kniha je tímto žánrem protkána velmi nenásilně. Děj krásně odsýpá a vám nezbývá nic jiného než hltat kapitolu za kapitolou. Příběh je plný emocí, které autorka krásně předává čtenáři . Hodnotím 5z5 protože opravdu nemám co vytknout. Téma, které je zde zpracováno je neotřelé, nové. Autorka vytvořila zcela nový svět, novou rasu a přitom se děj odehrává v 21.století a v tom všem spočívá kouzlo knihy JAL ❤️. Všem vřele doporučuji!