• Anastasja Vištalová Anastasja Vištalová

Debut amerického spisovatele Dustina Thao vyšel s krásnou ořízkou, která nápadně připomíná rozkvetlé sakury. Tenhle roztomilý estetický detail je zároveň i vizitkou celého děje, sakura a japonská kultura je v něm vcelku důležitá. Já jsem jako mnozí přede mnou podlehla vizuální kráse a po knize sáhla zejména kvůli líbivému zevnějšku, ale musím říct, že mě pozitivně překvapil i obsah. Knížka se nečte snadno, je docela smutná, protože jejím ústředním tématem je smrt, tento drobný detail je více než patrný, neboť smrtí Sama, přítele sedmnáctileté Jules všechno začíná.

3.8 z 5 48 hodnocení čtenářů

15× 5 hvězdiček 15× 4 hvězdičky 12× 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• Sára Pohanková registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Čekala jsem něco víc

• Klára registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Přečteno na jeden zátah. Knížka moc čtivá a chytne vás od první stránky.

• Em Radostná registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

U tyhle knížky jsem předem čekala že budu brečet, ale nevěděla jsem jak. Sice to není zrovna můj žánr ale moc se mi líbila.

• Veru Parobková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Já jsem z knížky nadšená. Byla úžasná! Já sem u knížky snad ještě nikdy tak moc nebrečela! Za mě krásný příběh, hezky popsané a mě dokázala rozbrečet ( a to je snad třetí kniha u které brečím, i když už jsem jich četla hodně) jak bych to popsala? Brečím, brečím, představuju si nadherne okamžiky, pak mě málem zabije část před koncem, brečím , a jsem nadšená z přečtení. Jedním dechem(brekem) přečteno❤️❤️❤️

• Jana registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

Právě jsem tuto knihu dočetla. Moc velká očekávání jsem od ní neměla, protože jsem na tuto knihu viděla spíše negativní komentáře. Musím říct, že začátek nebyl vůbec špatný, ale čím vyšší stránka, tím víc jsem se přemáhala ji dočíst. Mám pocit, že se tam stále opakovaly ty samé věci.

• Apple.juice -_- registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Příběh byl perfektní, dokáže rozesmát i rozbrečet, je to takový vodopád emocí.

• Anhii registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt Hodnoceno z aplikace

Jo tak tohle bylo.. no.. velké zklamání. Nemohla jsem Julii vystát.

• Michaela Mikešová registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Neurazí, nenadchne. Pasáže z minulosti mě hodně bavily, zjištovat, jaký byl Sam a jejich vztah, bohužel součastnost se velmi vlekla a nebylo tam nic neočekávatelného, stejně jako konec, který ve mně nevyvolal až takový smutek, jelikož mi přijde, že místo rozvinutí vztahu Sama a Julie, aby mě to mohlo doopravdy mrzet, se dost času věnuje jen Julii (a za mě osobně nejde do hloubky toho, jaké to je truchlit po zemřelém), nebo vedlejším postavám. Téma fajn, provedení pokulhávalo, zasloužilo si víc rozebrat. Plusový půlbodík za krásnou obálku a ořízku.

• Alena Kusáková registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Čekala jsem od knihy víc, než jsem od ní dostala.

• Tereza Vokáčová registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

Ke knížce mě přivedla kamarádka Kačka, v telefonu mě “nutila”, ať si knihu přečtu, že ji nutně potřebuji mít v knihovničce. A já se “donutit” nechala! Podívejte se na tu nádhernou obálku s ještě krásnější ořízkou! Dosud jsem neměla doma žádnou knihu s barevnou ořízkou! A navíc jsou všude moje milované sakury Ale nezaujal mě jen povrch knihy, ale i její anotace (kterou budete mít v komentářích). Miluji příběhy které jsou duchařské nebo jakkoliv zahalené v nadpřirozenu, v něčem mezi nebem a zemí, okultismem a podobně. A to mi vietnamský autor Dustin Thao svou anotací sliboval. Kniha je psaná z pohledu hlavní hrdinky Julie a nechává nás nahlížet do minulosti, kdy Sam ještě žil a prožívala s ním převážně krásné zážitky. Setkáváme se i se Samem, který je po smrti a záhadným způsobem komunikuje přes telefon se svou láskou Julií. Potěšilo mě, že zde můžeme sledovat alespoň lehce životy Samových s Juliiných přátel a rodin. Postavy jsou uvěřitelné, ale nemohla jsem vystát Julii. Samozřejmě je normální a logické, že truchlila a trpěla ztrátou svého přítele, ale její nerozhodnost a povaha slibotechny mě vytáčela! Mohla uctít památku Sama, několikrát, ale stále své okolí svou nepřítomností zklamávala. Hlavně na začátku jsem cítila úzkost a prožívala s Julií její smutek. Sama jsme sice poznali, ale nedovedla jsem si k němu udělat vztah. Oblíbila jsem si jeho nejlepšího kamaráda Olivera a sestřenici Miki. Chápu, proč má obálka na sobě tolik květů sakur, tento strom měl co dočinění s dějem, ale čekala jsem mnohem více japonské kultury. Pohybovali jsme se sice v Americe, ale Sam pocházel z Japonska a jeho okolí z dalších asijských států. Oceňuji tento námět, je naprosto boží, ale od knihy jsem očekávala více. Autor si s tímto mohl pohrát víc. Příběh se celkem vlekl, hlavně do půlky knihy. V druhé půlce už bylo napětí a těšila jsem se na čtení. Myslím, že knihu ocení čtenáři kolem 20 let, ty si ji mohou užit plně. Celkově jsem si čtení užívala, poněvadž jsem o knížce mohla probírat s kamarádkami. Čtení proběhlo v rámci společného čtení. Hodnocení: 3,5⭐️/ 5⭐️ (c) blumensprache.hikaru.cz / IG: @terischmetti

• Majuška 83 registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt Hodnoceno z aplikace

Nádherná kniha, skoro celou jsem ji probrečela. Úžasný příběh o lásce

• Bebe registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Naprosto dokonalá kniha!! Ze začátku mi chvíli trvalo než jsem se do ní začetla ale po přečtení prvních pár kapitol jsem se od ní nedokázala odtrhnout. Kniha je velmi emocionální a když jsem si jí kupovala tak jsem netušila že její téma bude tak hluboké. A ten konec!! Musím přiznat že jsem se nad knihou několikrát rozbrečela.

• Lucie Oleksíková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Moc krásná kniha. Přečtena za 1 den.

• MARTINA registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

3.5/5* "Letting go isnt about forgetting. Its balancing moving forward with life, and looking back from time to time, remembering the people in it." Pěkný a silný příběh o ztrátě milované osoby. Četlo se mi to dobře, ale přiznám se, že na začátku jsem měla problém s orientací útržků z minulosti. Naštěstí jsem si na to pak zvykla a už to ani nevnímala.. Přátelství mezi Julie a Oliverem jsem zbožňovala!! Líbilo se mi to, ale např. Tisíc polibků mě více rozhodilo a emočně položilo, než toto.

• Kristýna Prchlíková registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

Skoro nic jsem od ní nečekala, ale myslím že jsem za to i ráda. Začátek byl ještě zajímavý, ale postupně se tam dělo pořád to samé a žádný wow konec to nemělo..

• Ema registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček