• Daniela Schmidtová Daniela Schmidtová

Kateřina Surmanová ve svých knihách vychází z konkrétních událostí a reálií, které zahaluje do tajuplného a děsivého hávu. Nejedná se ale jen o jakousi povrchní výpůjčku a následné znásilnění novinového titulku či vesnice. Autorka jde hezky do hloubky, studuje každičký detail historie, aby do něj následně mohla vplést svůj příběh, který tím pádem působí skoro až věrohodně a zároveň vyjadřuje jakousi naději, že to zlé se neděje kvůli zlým lidem, ale stojí za tím nějaké temné síly, rozhněvaní duchové či pomstychtivá božstva. To vše popisuje nádherným jazykem, plným obrazných a především originálních pojmenování, která příběhům zvedají laťku ještě o trochu výš, přičemž si pohrává s jazykem, jako vášnivý stavitel sběratelských modelů.

4.2 z 5 17 hodnocení čtenářů

• Eva Francová registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Poznejte lovce zázraků – Michala – slavného youtubera. Navštěvuje záhadná místa, kde straší a děje se cosi podivného. Když se dozví o vraždě, kterou údajně spáchal kněz z jeho rodné vesnice, rozhodne se ji využít pro svůj pořad. Je tu totiž spousta podezřelých okolností. Když se s knězem potká, zjistí, že bude muset čelit i démonům z vlastní minulosti. Myslím, že autorku Kateřinu Surmanovou není třeba představovat. Hned její prvotina, Šepot z lesa, si získala spousty fanoušků, včetně mě. Po jejím přečtení jsem věděla, že si v budoucnu přečtu vše, co autorka napíše. Po knize Zvedá se vítr přichází novinka – Tři sekery. Hned úvodní citáty vám dávají tušit, že se při čtení budete bát a vzápětí se to potvrdí. Čeká vás příběh, který vám nedá spát. Budete se bát, budete napnutí. Chvílemi byste knihu nejraději schovali někam pěkně hluboko, ale zároveň ji nechcete dát z ruky, protože potřebujete číst dál a dál. Čeká na vás horor, thriller, psychologické drama i detektivka. Od každého něco a vše se k sobě skvěle hodí. Budete tu rozplétat lidské osudy, postupně si skládat celý příběh a zároveň odhalovat něco z naší historie. Autorka se nechala inspirovat jak zločinem z nedávné minulosti, tak i historickými příběhy a vše vám v doslovu vysvětlí, co a proč ji navnadilo k sepsání příběhu. Co mě opravdu moc baví, je autorčin osobitý styl a mám pocit, že knihu od knihy je lepší. Používá skvělé slovní obraty, věty, přirovnání. Nebojí se ani neobvyklých slovních spojení, která však do příběhu přesně pasují. Její text vás okamžitě pohltí. Dokáže vykreslit atmosféru tak, až máte pocit, že jste součástí celého příběhu. Pozorný čtenář určitě ocení, že se v jednotlivých knihách vždy setkáme s někým z předchozích knih. Je to milé překvapení a příjemné propojení. Jediný problém jsem měla s pár situacemi, které pro mě byly málo uvěřitelné, ale dokáži nad nimi přimhouřit oko, jelikož kniha jako celek je naprosto skvělá, neskutečně mě bavila a budu netrpělivě vyhlížet další knihu autorky.

• Tomáš Assoluto registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Kdybych četl nezávisle na sobě dva různé rukopisy - jeden od Kinga a druhý od Katky -, nepoznal bych žádný rozdíl. Úchvatný a famózní a dechberoucí příběh mě absolutně dostal do jiného světa románů, než na jaký jsem zvyklý od autorů, kterým se aktivně věnuji. Tuhle knihu si rozhodně vezměte na prázdniny, ať už budete v kterékoli části naší republiky nebo ve světě, věřte mi, kniha dokáže naplnit veškerý volný čas! Jen pevně doufám, že autorka nepřestane psát. Pak by můj veškerý volný čas byl nudný, prázdný, smutný.. Doporučuji všechny autorčiny knihy, s úctou a respektem. Jo, a hlavně s láskou :)

• Lucyvase4 registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

,,Chci slyšet pravdu. " ,,Ano, to lidé často říkají, ale zřídkakdy to tak myslí. Ve skutečnosti chtějí něco, po čem se jim bude snadno spát. Pilulku plnou jednoduchých vysvětlení." Michal je youtuber, který tráví noci mezi hroby, strašidelnými domy a místy, kde údajně straší. Když se tedy dozví o podivné vraždě v obci Tři Sekery doufá, že tohle bude pro jeho fanoušky pecka. Jaké je ale jeho překvapení, když zjistí, že s knězem Václavem, který je z vraždy podezřelý, má víc společného, než si doposud myslel? Kněz totiž sloužil v jejich vesnici. Proč musel Václav z vesnice odejít? A proč všichni Michalovi přezdívají "farářův chlapeček"? Autorka se inspirovala skutečnou událostí, která se roku 2021 v obci Tři Sekery stala. Jedná se ale vážně pouze o inspiraci? No, u ní člověk nikdy neví. Slovní zásoba autorky nezná hranic. Nádherné popisy, barvitá až básnická vyjádření, to je to, proč její knihy miluji. Lidové nářečí krajů, ve kterých se děj odehrává. Tohle všechno prostě funguje na výbornou. Děj graduje velice pozvolna. Autorka nás natahuje pomalu jako strunu na kytaře. Spolu s gradací děje se v knize objevují, až moc do detailu popsané morbidní scény. U některých se mi vážně zvedal žaludek. Četla jsem tyhle nechutné pasáže zrovna po jídle a nebyl to dobrý nápad. Možná by to chtělo na začátku knihy nějaké upozornění, že toto obsahuje, protože já to vůbec nečekala. Když knihu porovnám s mým milovaným Šepotem z lesa, tak musím říct, že Šepot nepředčila. Šepot z lesa si více hraje s atmosférou a představivostí. Tři Sekery jsou oproti tomu více surové a přímočaré. Oboje má ale něco do sebe. Jen já dávám přednost tomu prvnímu. Miluji, jak autorka propojila všechny tři knihy, které napsala. To bylo skvělé. Takže pokud jste četli předchozí knihy, bude pro vás tato kniha mít i velkou přidanou hodnotu díky postavám, které už dobře znáte. Charaktery postav jsou opět mistrně popsány. U autorčiných knih si vždy připadám, jako kdybych postavy znala celý život. Zamilovala jsem si Michala ale ještě víc Václava. Naopak Bob a Michalova matka mi, aspoň v jednom případě, doslova pily krev. Hodnotím ⭐⭐⭐⭐,5/5

• Martin Byš registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Velmi dobré...ostatně jako všechny knihy paní Kateřiny Surmanové. Uhranula mi už prvotina Šepot z lesa,ta byla vynikající a za mě nejlepší z této trilogie. Tři sekery byly o chlup slabší,než výše zmiňované,ale ve všech knihách včetně "Zvedá se vítr" autorka potvrzuje své kvality a nadání. Radost číst pro všechny,kteří mají rádi tyto příběhy. Pro mě je paní Surmanová "Karika v sukních" Skvělé!!

• R registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Výborná kniha mísící české prostředí, historii a nadpřirozeno. Ideální čtení pro fanoušky Stephena Kinga. Rozjezd je jako u předchozích knih pozvolný, ale rozhodně to potom stojí za to!

• Vercuitek registrovaný uživatel 1 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace