• Anastasja Vištalová Anastasja Vištalová

Toto je přesně druh knížky, u níž nechcete, aby skončila, ale přesto si zoufale přejete vědět, jak se to celé v konečném důsledku vyvrbí. Půlnoční knihovna je prostě něco, co nutně potřebujete mít ve své knihovničce. Potěší totiž jak ženy, tak i muže napříč téměř všemi věkovými kategoriemi!

• Jiří Klimeš Jiří Klimeš

Realita všedních dnů a bolestivých zkušeností se spojila se zajímavým románovým, příběhem a dala vzniknout návodu, jak lze přemýšlet o životě. Beletristický žánr nahradil autobiografii, ale téma depresí zůstává. Je to celé smutné, ale zároveň strašně krásné, protože je z každé kapitoly cítit, že tahle kniha je napsaná s cílem ukázat každému, kdo to potřebuje, že svět je krásné místo, jen se ta mrška štěstí někdy umí pekelně dobře schovávat.

4.4 z 5 547 hodnocení čtenářů

320× 5 hvězdiček 148× 4 hvězdičky 59× 3 hvězdičky 12× 2 hvězdičky 1 hvezdička

• Aneta Preisslerová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Hlavní hrdinka Nora je obyčejná jako my všichni, jen bohužel nenávidí svůj život a rozhodne ses jej vlastní rukou ukončit. Zde však příběh teprve začíná, jelikož dostane šanci vybrat si jiný život - může vybírat mezi miliony jiných, paralelních, životů. Na vše má však omezený čas a jejím cílem je zjistit, zda vůbec existuje ten nejlepší život, který ze zoufalce udělá někoho, kdo se denně probouzí s chutí žít. Nora slouží jako prostředník pro to, abychom se sami mohli do příběhu promítnout. Můžeme skrze ní sledovat, jaké to je, když se člověk dostane někam, kde si myslel, že by to pro něho bylo nejlepší, ale nakonec zjistí, že tomu tak není. Prožívate její nadšení, její zklamání a také se zasmějete nad velmi humornými situacemi, které příjemně všechnu tu depresi odlehčují. Autor navíc píše velmi lehce a čtivě, tudíž pokud se do příběhu jednou ponoříte, nebude cesty zpět….

• Tereza Hasenöhrlová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Přemýšleli jste někdy nad tím paralelními světy. Že možná existují různé dimenze, ve kterých prožíváme jiné životy, díky různým rozhodnutím? Ano? Tak tahle kniha je přímo pro Vás! Půlnoční knihovna se neuvěřitelně dobře četla a já s každou kapitolou chtěla číst dál a dál. Autor si pro nás připravil skvělou knihu, která čtenáře donutí přemýšlet nad tím, jak se v životě rozhodl. Takhle kniha ve mně vyvolala spoustu pocitů. Je neuvěřitelně čtivá a má skvělý námět. Pokud očekáváte depresivní příběh, tak nebojte - opak je pravdou. Je to silný, ale zároveň krásný a vtipný příběh se spoustou krásných citátů.

• Veru registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Od bestselleru jsem očekávala víc, určitě se k ní nevrátím. Námět velice zajímavý, ale špatně zpracovaný, nezaujalo

• Jaroslav registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

SUPER!!!

• Nikola Neubergová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Tohle bylo něco tak krásnýho, čistýho, uklidňujícího a zároveň hlubokýho. Už dlouho se mi nestalo, abych dočítala knihu se slzami v očích. Se slzami dojetí. Překrásně napsaná kniha.

• Nikola nikolaciatti@gmail.com registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

silný příběh, k zamýšlení se nad sebou a nad životem, četla se krásně a jedním dechem.

• Natálie registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Skvělá kniha, přečtená za 5 dní a to je u mě co říct. Mám ráda když jsou kapitoly krátké takže to mě taky hodně potěšilo. Opravdu nemám co dodat. Prostě bomba

• Kristýna registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Z knížky mám rozporuplné pocity. Dobrý začátek, který mě zaujal, vystřídala poměrně dlouhá část knížky, do které jsem se musela nutit.. párkrát jsem uvažovala, že knížku ani nedočtu. Závěr byl pak už zase trochu lepší, ale snadno předvídatelný. Z celkové propagace knihy na internetu jsem měla velké očekávání, které se bohužel nenaplnilo. Jako kdyby nebyl plně využitý potenciál, který příběh mohl mít.

• Terezie Nogolová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Kniha se dobře četla, vedla mě k zamyšlení. Velice pěkné počtení. Kapitoly byly krátké, kniha se četla sama.

• knihomolka_denie registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Kniha se mi četla krásně a jo, chtěla bych si to zkusit zažít Ale jen zkusit a vrátit se zpět do svého života ♥️‍‍ Docela mě potěšilo, že se Nora setkala s Hugem, chlápkem, který také "cestuje" v životech. Co mě nepotěšilo je závěr knihy. I když se dal snadno předpokládat už na začátku, nemám ráda otevřené konce. Asi si to můžu domyslet podle svého, ale stejně bych byla raději, kdyby to tam autor napsal. Hezky černé na bílém jak to s kým dopadne, to mám ráda Ale četlo se to úplně samo ♥️

• Ivan Dachs Hladík registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Půlnoční knihovna je zvláštní kniha. Žádá si totiž patřičné rozpoložení. Citlivějším čtenářům, kteří se třeba právě teď ocitají ve vlastním životě v ne právě spokojené fázi a trápí se vlastními chmury, příběh dokonale poslouží jako jakýsi mentor. Příběhy a kapitoly od britského autora Matta Haiga ubíhají příjemným tempem. Nikde nezdržuje vatou a banalitami. Kdo z nás se občas nezamyslí nad tím, kudy by se jeho život ubíral, kdyby v minulosti změnil to nebo ono, dělal „lepší“ rozhodnutí, více a lépe na sobě pracoval…? Kdo z nás chvílemi nepropadá výčitkám? Právě do takových okamžiků se trefuje Půlnoční knihovna a hojí. Empaticky hladí a vysvětluje, že žádný z těch předpokládaných životů by zdaleka nemusel být dokonalý tak, jako představy o nich.

• Hana Papežová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Nádherná kniha, která vás nutí přemýšlet, kolik by bylo vašich knih v půlnoční knihovně

• Riley registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt Hodnoceno z aplikace

Skvela kniha, donuti k zamysleni. Precteno jednim dechem

• Faun registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt Hodnoceno z aplikace

Nora mi nepřišla vyloženě nesympatická, ale byla na můj vkus až moc chaotická a chvilkami jsme si nerozuměly. Přesto jsem se po první stovce stránek začetla a v jejím posledním životě jsem ji fakt hodně fandila. Dokonce tak moc, že mi docházelo, že se ještě něco stane, když do konce zbývá přes padesát stran a sama váhám, jestli to vážně chci dočíst a "zkazit" si to. Dočetla jsem a asi jsem trochu počítala s tím, že to tak nakonec dopadne. Kniha vám život nezmění, ale jako oddechovka dobrá

• Shira009 registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Půlnoční knihovna je ve své podstatě poutavý příběh o druhých šancích a hledání smyslu života. Matt Haig vytváří koncept půlnoční knihovny, která se nachází v prostorech mezi životem a smrtí a zkoumá nejen život, ale i problémy sužující náš svět. Autor velice chytrým způsobem obrací klasický koncept naruby, a tak místo toho, aby si lidé vypůjčovali obyčejné knihy, mohou si rovnou vyzkoušet nový život. Nepřipadá vám to fascinující? Matt Haig píše opravdu čtivě a čtenářům předkládá zajímavý příběh protkaný filozofickými myšlenkami o hledání smyslu života, rozhodnutích a lítostech. Podněcuje k hlubokému zamyšlení nad vlastními volbami a vyzývá k uvědomění toho, co už máme. Svým čtenářům dává naději a inspiraci. Ukazuje, že je vždy možnost změnit svůj život a najít štěstí, pokud jsme ochotni udělat změny. Koncept je tedy opravdu skvělý, ale jak už tu bylo mnohokrát zmíněno, samotné zpracování trošičku pokulhává. Matt Haig klouže po povrchu a myšlenku "co by bylo kdyby" jen nastíní a jde zase dál.. Přitom by to mohl být tak skvělý román, jen kdyby autor psal o problémech lítosti a sebevražedných myšlenkách trošku komplexněji a mnohem více do hloubky. Chápu, proč se kniha lidem nelíbila, ale také chápu, proč byla pro mnohé inspirací a přínosem. V celkovém kontextu se však jedná o povzbudivé a nadějí prodchnuté čtení.

• Knihomajda registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Kniha s velmi zajímavým námětem a myšlenkou. Propojení reality a fantasy světa. Úplně jiný šálek kávy než obvykle čtu. Kniha mě nutila se kolikrát hluboce zamýšlet. Některá slova a vyjadřování souvislostí v příběhu byla složitější. Ale i tak byla kniha skvělá, velmi originální, prohlubující představivost a hlavně inspirativní. Budu si ještě více vážit maličkostí a možnosti žít.

• Radka Pospíšilová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Hodně zajímavé téma, jaké by to bylo vyzkoušet si různé životy. Popravdě nevím, jestli bych to chtěla, ale Nora se s tím poprala a nakonec zvítězila. Dopadlo to přesně tak, jak jsem doufala, Nora si vybrala ten nejlepší život.

• Gabriela registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Odjakživa mě fascinuje myšlenka paralelních vesmírů, alternativních životů a všeho kolem toho. To, že každé mé rozhodnutí vede ke vzniku dalších a dalších mých životů. A samozřejmě jsem i zvědavá, jak by takové mé životy v reálu vypadaly :) Nevím sice, jestli bych měla odvahu po nich cestovat jako Nora, ale takhle v knize to bylo fajn :)

• Artepy registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Knížka se mi moc líbila. Tak nějak jsem si díky ní uvědomila, že bych ani jiný život vyzkoušet nechtěla. A citát "Životu nemusíš rozumět, stačí ho žít!" je boží.

• Magráta registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace