3.3 z 5 23 hodnocení čtenářů

• Kristina Waagnerová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Němé duše od české autorky Jitky Ládrové jsou promyšleným a řemeslně skvěle zpracovaným příběhem, stojícím zejména na chytrých, často překvapivých interakcích hlavních postav. Ústřední čtyři protagonisté mě bavili všichni, přestože jsem ve finále nesympatizovala ani s jedním. Fantasy prvky jsou takové homeopatické a působí spíš jako kulisa, což mi v nejmenším nevadilo, k příbehu to dokonale sedělo. Styl mi vlastně dost připomínal seriál Tudorovci, který miluju :) Intriky, spousta scén s nečekaným, ale logickým vývojem, živé dialogy i peprné chvilky. Za mě rozhodně velké doporučení!

• Dominika registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Toto není dobré ani jako fantasy, ani jako společenský román, ani historický....

• Lucyvase4 registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

V srdci hustého pralesa u města Šeldrap žije zlo. Něco, nebo někdo tady zabíjí nevinné lidi. A tady žije Omden a jeho sestra Namia. Oba se touží dostat do hlavního města a něčeho v životě dosáhnout. Omdenův otec je majitelem domu rozkoše. Chce, aby syn po něm tento podnik přebral. To ale není to, po čem Omden touží. Když do města přijede velvyslanec krále, aby vyšetřil zvláštní vraždy, chopí se příležitosti a spřátelí se s ním. Jenže netuší, do čeho všeho se tím vlastně zaplete. I když kniha nebyla úplně typickým fantasy, na které jsme zvyklý, je velmi povedená a čtivá. Co na tom, že není plná magie a nadpřirozených bytostí, já jsem za to nakonec moc ráda. Byla totiž mnohem originálnější a jen tak se mi nesplete s žádnou jinou. Miluji intriky, politiku, diplomacii, šplhání po společenském žebříčku až k moci, a to naprosto jakýmkoliv způsobem. A tohle vše mi autorka poskytla. Naprosto mne vtáhla do děje. Rychlé střídání pohledu jednotlivých postav mne nutilo číst dál a dál. Knihu jsem přečetla za 4 dny. Tak moc jsem chtěla vědět kdo, s kým, jak a proč. Postavy byly super vykresleny. Každá měla své slabé a silné stránky. Každá měla nějaké své mouchy, ale také svůj vývoj. Ač někdo může říct, že se v knize nic neděje, a pak je to najednou bum, není to tak. V knize se děje strašně moc věcí na každé stránce. Jen to není tak okatě a v akci. Spíše drobnými náznaky a intrikami. Na hodně věcí jsem přišla poměrně brzy, a byla na to náležitě pyšná. Na jiné vůbec. Zpětně ale vím, že tam ty indície byly. Takže to chce číst vážně hodně pečlivě. Jediné co bych vytkla je až moc uspěchaný konec. Chápu, že už takhle není kniha úplně útlá, ale já bych ji klidně ještě na 100stran natáhla. Mrzelo mne, že se hlavní zápletce, která byla na začátku, nakonec věnovalo jen tak málo času. Vypravěčský styl autorky mne byl hodně blízký a určitě to neni poslední kniha, kterou si od ní přečtu. Oceňuji také bonusy, které si můžete díky QR kódu stahovat. ,,Diplomacie přece není jen o vztazích ve vysokých kruzích."

• Gabi registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Z prvu se to zdalo zajimave a pribeh rychle utikal, ale asi v tretine se vlastne uplne zresetovalo, vse co se de te doby odvypravelo a pak se na to zapomnelo a pribeh vlastne zacal od zacatku? A k tomu se nakupilo ne moc uveritelne chovani postav a hlavne tomu chybel celkove nejaky zaklad proc cist dal. Zadne tajemstvi co by potrebovlao odhalit, nebo hrdina kteremu bych mohla fandit.

• Klára Eisnerová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Knížka mě naprosto učarovala. Autorce se podařilo vybudovat krásný svět ve kterém postavy působí velmi skutečně a buď je milujete nebo nesnášíte. Krásně zpracovaná kniha plná překvapení, emocí a nelehkých rozhodnutí se zařadila mezi mé nejoblíbenější knihy. Po jejím přečtení ve mě zůstala smutná prázdnota, kterou současně doplňoval dobrý pocit z objevení tak krásného světa. ❤️

• Petra registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

Sáhla jsem po nich po vlně recenzí, co se prohnaly snad všemi book sítěmi. Po dočtení mám smíšené pocity. Naprosto souhlasím s tím, že začátek je zbytečně natahovaný a v konečném důsledku zbytečný. Naprosto nesouhlasím s názory, že postavy jsou nevyzrálé a jedna jako druhá. Nejednou mě překvapily a od půlky knihy jsem četla jedním dechem. Osobně mi vadilo jenom to, že když konečně nastal nějaký řádný zvrat v knize, nějaký problém, strašně rychle a jednoduše se to pro postavy vyřešilo. Měli se vlastně skoro pořád dobře, to utrpení a strádání, když už nastalo, jsem jim moc nevěřila. Nicméně krátké kapitoly a čtivý styl si své příznivce najdou. A konec byl opravdu zajímavý, jen chtěl asi víc dotáhnout, skočilo to tak nějak neuzavřeně, ale pro všechny hrdiny, je těžké napsat víc a nespoilerovat. Jen ten konec mě láká k tomu, si přečíst další díl, pokud vyjde. Vyprávění má potenciál, osobně uvidím u dalšího dílu, zda se styl autorky vybrousí, nebo prostě není můj šálek čaje, zatím je to nerozhodně.

• Lucka registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Pres zacatek jsem se temer nemohla prokousat. Absence akce, kdyz se konecne zacalo postavam neco dit, vyresilo se to za par chvilek. Prostredek me bavil vic, ale stvalo me, ze ten klan o kterem se tam cely zacatek mluvilo, najednou zmizel. No a konec byl sice konecne akcni, ale zbytecne useknuty. A fantasy to je tedy dle jenom podle toho, ze jsou tam vymyslena jina jmena mest. Skoda, dle obalky a anotace jsem mela jina ocekavani.

• Nada registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Skoda, zacatek vypadal slibne a tesila jsem se na slozite postavy. Ale bylo to takove plytke, akce nic moc, dialogy jeden jak druhy. Konec mel uz spad ale bohuzel spad nikam.

Nebylo to spatne, ale cekala jsem vetsi propacovanost. Pribeh nemel temer zadne kulisy a samotne posatvy to neutahly.

• Viktória Šimíková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Všetci sme asi zaznamenali kontroverzné diskusie na adresu tejto knižky..ja by som sa im rada vyhla, takže vám len poviem, ako sa mi knižka páčila a každý nech si spraví svoj názor. To je to, čo na knihách milujem, každému sa páči niečo iné. Príbeh je vystavaný hlavne na postavách, ktoré hýbu dejom.  Konkrétne 4 postáv, čo bolo pre mňa strašné plus, mám rada, ked môžem životy postav sledovať z viacerých pohľadov. Stretávame sa s Omdenom, nespokojným synom majiteľa nevestinca, jeho “sestrou” Namiou, Maargelusom, následníkom trónu a Runelom, vojakom a radcom.  Páčilo sa mi, ako mal každý svoj vlastný život, svoje problémy, ale nakoniec sa ich životy dokonale preplietli a zamotali. Charaktery postáv boli dokonale do detailu vystavané a pritom ma každý jeden z nich dokázal prekvapiť vývojom osobnosti. Najviac som si nakoniec obľúbila Runela, aj keď mi na začiatku pripadal nesympatický a Namiou. Za celý čas som sa nezžila s Omdenom, štval ma už od začiatku.  Koncept celej knižky je naozaj premyslený do poslednej stránky, je nápaditý, pútavý a napínavý, aj keď postráda akciu ako takú, tak sa tam na každej stránke niečo deje, čo nás nenechá vydýchnuť. Sledujeme hlavnú linku, ale aj množstvo vedľajších liniek, ktoré sú rovnako zaujímavé a dôležité a nemali by nám uniknúť žiadne detaily. V knižke môžeme nájsť viacero žánrov. Nájdeme prvky histórie, fantastiky, romantiky, drámy s jemným náznakom detektívky. A to je presne to, čo ma bavilo. Príbeh je plný dobrodružstva, intríg, tajomna a naopak odhalení. Pre romantikov nechýbajú zaujímavé romániky, pre detektívov tajomné vraždy v džungli. Každý si tam nájde to svoje.  Na záver ma štval trošku otvorený koniec, ktorý ale zase na druhej strane sľubuje pokračovanie. A vadilo mi malinko to, že som nedostala odpovede na všetky otázky, ktoré som mala. Áno, knižka možno nie je typickým fantasy, ako ho väčšina z nás pozná, ale nesie jasné prvky fantastiky a ja môžem s kľudným srdcom povedať, že sa mi knižka naozaj veľmi páčila a čítala sa sama a kedykoľvek sa do tohto sveta rada vrátim. Hurá za dobrodružstvom!

• Radka registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Ani mi nevadilo, ze magie je tam, co by se za nehet vlezlo. Nevadí mi komorní drama. To by tu ale nějaké drama muselo byt… Absence akce, když už se konecne po sto stránkách konecne něco vyhrotilo, bylo to za par odstavců vyreseno. Co mi dost vadilo, ze ani jedna z postav se nechovala, umerne svému veku. Tomu ze puberťačku všichni poslouchají a muž stary doslova veky, většinou jen prihlizi a nic netuší. Rozvlacny, začátek a epilog, netuší v podstatě behem peti minut uzavře celou jednu zápletku, byl tresnicka na dortu. Bohužel kysela.