• Helena Kubelková Helena Kubelková

Těžko se mi píše recenze na tak skvělou knihu, protože jí nemohu vytknout naprosto nic a i skoro tisíc stránek v tomhle případě bylo pro mě málo. Nejsem objektivní, nemohu být, protože na každý díl čekám s nedočkavostí a nadšením, jako dítě na Vánoce. Nebudu lhát, když řeknu, že to se mi od Harryho Pottera vlastně nikdy jindy nestalo. Očividně JKR ví, že „devadesátková Harry Potter generace“ už vyrostla a potřebuje trochu toho kouzla i v běžném životě, a proto nám dala Cormorana.

4.7 z 5 95 hodnocení čtenářů

75× 5 hvězdiček 13× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• EF registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Neklidná krev byla pro mě dlouho očekávaným titulem a opravdu mě nezklamala. Autor/autorka jako vždy mistrně spřádá různé osudy a příběhy a nechává čtenáře do poslední chvíle v nejistotě. Vrah se nejevil jako vrah, ale vlastně bylo lze vše předpokládat. A hlavně ta love story - už konečně Strike s Robin vyjeví své city? Skvělá kniha, skvělý příběh, skvělá pointa. Vřele doporučuji!

• Ivan D. Hladík registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Za jedinou, dávno pronesenou poznámku, je J. K. Rowlingová (i jako Robert Galbraith) stále cílem aktivistů, kteří jí označují za transfobní bytost nehodnou čehokoli pozitivního. Chválu si přitom bezesporu zaslouží za své knihy. Odložme soudy osoby, pojďme si představit nejnovější kousek. Stojí za to. Trochu mystický, bezesporu napínavý a britsky vycizelovaný výlet na hutných 976 stránkách proniká na dřeň vztahů svých postav. A Rowlingová si opět vykoledovala pár nenávistných vzkazů, když tu uvádí popis vraha, který se, dle jedné z postav, která se dotyčného snaží popsat, „oblékal do dámského kabátu a paruky“. Samozřejmě „to je důkaz, jak je spisovatelka transfobní“, byť v knize žádný trans vrah není. Věnujme se raději knize, která je strhující, byť nabízí pomalejší tempo než předchozí díly série. Dokáže pracovat s dojetím, ale zároveň nic nebalí do hedvábí – vyšetřování je syrové, realistické. Rowlingová dává čtenáři možnost více porozumět postavám i interakcím mezi nimi a prostředím, v němž se pohybují. V knize sleduje i vážnější témata, nesklouzává ale k moralizování či poučování. Neklidná krev zůstává detektivkou, jaké rádi čteme. Zůstává tím, co od autorky, Cormorana Strika a Robin Ellacottové čekáme. Příjemně mrazivým zážitkem. Hodnocení: 95 %

• Lea Konečná registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Než se pustíte do čtení jakéhokoliv dílu z této série. Určitě bych se držela jejich pořadí a nejprve začala s prvním dílem. Už řadu let jsem fanynkou J. K. Rowlingové alias Roberta Galbraitha a zjišťuji, že zůstává věrná sobě a svému stylu. Pod pseudonimen Robert G. stejně jako romány o Harrym Potterovi jsou s každým dílem obsáhlejší. Tentokrát to byla opravdová cihla. Pokaždé se na díla z autorčina pera moc těším a ani tento nezklamal. Šestý díl by měl v originále vyjít ještě tento rok, tak budeme doufat, aby se i k nám dostal brzy .. V tomto svazku tým detektivní kanceláře pracuje na několika případech současně. Kniha mě tentokrát přesvědčila, i když na mě byla dlouhá - od poloviny jsem měla problémy přiřazovat jednotlivá jména. K vyřešení tohoto problému by jistě pomohl jmenný rejstřík. Styl psaní je pestrý, zajímavý příběh, postavy dobře propracované, u kterých se mi převážně líbí psychologie se kterou si autorka opravdu pohrála. Taky jsem zvědavá, jak to bude pokračovat s Robin a Cormoranem Strike soukromě, po tom všem se jim časem podařilo sblížit. Sledovat ty dva v akci i mimo ni bylo velice zajímavé.

• Dadu registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Nemohla jsem se dockat a celych temer tisic stranek jsem precetla jednim dechem! Cormoran a Robin nikdy nezklamou! 100%

• Hana Roučková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Dle očekávání: super Rowlingová prostě umí psát, 1000 stránek přečteno jako nic

• Jana Forma, DiS registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

mene napinave nez predchozi, ale porad pochoutka!!! doufam pevne, ze neni posledni...

• Simona Kazdová registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Další případ Cormorána Strika Byl skvělý příběh ale trošku se to táhlo zkrátila bych to od 200 stran a bylo by to skvělý Každopádně na další díl se těším

• Irena Motyčáková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Opět úžasný příběh a ikdyz měla kniha 1000 stran… klidně bych četla dál!!

• Jana Kalova registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Trochu se na cestách pronesla, ale stálo to za to. Rowlingová je vynikající vypravěčka a Cormoran s Robin vám nedovolí knihu odložit. Doporučuji!

• Jirka registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

Posloucháno jako audiokniha. Začneme knihou. Už Smrtící Bílá se mi zdála zbytečně zdlouhavá, ale proti Neklidné Krvi to nebylo nic. Je zde spousta vcelku zbytečných vedlejších linek a mraky postav, ve kterých se člověk postupně začne ztrácet. Linie se Strikovou bývalkou Charlotte je už vyloženě otravná a rozhodně bych jí nepostrádal. Chemie mezi Robin a Strikem už také začíná být na hraně. Jejich vztah se v podstatě neposouvá a točí se na místě a občas jejich tanečky kolem sebe působí až směšně, jako by to nebyli dospělí lidé, ale puberťáci. Jinak případ celkem zajímavý a jelikož jsem si dvojici detektivů během prvních tří dílů dost oblíbil, nechci nad nimi teď zlomit hůl.... Snad se to s další knihou zlepší. No a pak tu máme načtení.... Pavla Rýmského mám celkem rád, líbí se mi jeho hlubší a trochu chraplavý hlas. Bohužel už jeho načtení Smrtící Bílé nebylo nic moc a v Neklidné Krvi se vše prohlubuje. Čtení je pomalé a mnohdy až otravně emotivní, což z Robin, Strika a dalších dělá neskutečné ukňouránky. Což, do jisté míry, stojí také za mou ztrátou sympatií k hlavním postavám.

• Martina Mnichová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Skvělá série, moc dobře se čte.

• Alča registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Čtivá knížka, na štěstí jsem četla e-verzi. Zpočátku jsem se ztrácela v množství postav, místy zbytečně rozvláčné, ale přesto jsem hltala až do konce a na konci mi bylo líto, že končí.

• Bobina registrovaný uživatel 1 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Zdlouhavé, spousta zbytečných a nic neříkajících dialogů, kdyby měla kniha poloviční počet stran, myslím, že by to ani nevadilo. Někdy méně znamená více...jak se říká. Nedoporučuji, nemůžu ani dočíst.

• Lenka registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

Já se odkloním od většiny nadšených ohlasů a musím konstatovat, že mě kniha zkrátka nebavila. Celá byla zdlouhavá a plná nesmyslných dialogů a popisů. Například v ní byly popsány i dialogy z televize, případně se prolínaly dialogy hlavních hrdinů s lidmi od vedlejšího stolu z restaurace, což vedlo k tomu, že se člověk v ději lehce ztrácel a zároveň s tím kniha ztrácela dynamiku. Vztah mezi hlavními hrdiny zde stagnoval a naopak se velmi řešila rodinná situace Strika a opět dostala zbytečný prostor i jeho bývalka. Co mně vadilo nejvíc je to, že tentokrát se případ řešil tak nějak okrajově a konec mi přišel, jako by se odehrál mezi řečí, aby se neřeklo. Tohle všechno na roztahané bezmála tisícovce stránek, kdy se kniha pomalu nedala vzít do ruky a velmi špatně se s ní zacházelo. Za mě, byl tento díl odklonem od původního Strika a Robin, kdy měly knihy spád, napětí akci a děj ubíhal. Tady jsem nudila a do čtení vysloveně nutila. Škoda, zabitý potenciál a to jsem skalní fanoušek a na tento díl jsem se velmi těšila.

• Naďa Holečková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Jednoduše skvělá, jako celá série o Cormoranovi a Robim

• Hana N. registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

J.K.Rowlingova (R. Galbraith) opet nezklamala. 1000 stran, ktere vtahnou do pribehu detektivu Cormorana Strika a Robin Ellacotove tak, ze si po jejich precteni prejete dalsich 1000 stran….

• Hanka registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Nejlepší detektivka s Cormoranem Strikem a Robin. Rowlingová mne nezklamala. Od knížky jsem se nemohla odtrhnout, měla spád a neustále mne udržovala v napětí. Doporučuji!

• Iva Štorková registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Všechny jeho knihy mám ráda, ale u této knihy to bylo takové táhlé, nemělo to takovou jiskru....dočetla jsem to, ale nebyla jsem z ní nadšená jako z předešlých knih

• Aleš registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Další neskutečný emotivní příběh s nečekaným závěrem. Knihu jsem téměř nemohl odložit, kapitoly na střídačku Strike/Robin mě nutily číst dál a dál. Líbilo se mi jak bylo popsáno více případů, na kterých detektivní kancelář pracovala, působilo to zajímavěji i věrohodněji. S množstvím postav jsem neměl problém, tak dobře byly napsané. Moc děkuji za super zážitek a těším se na další díl! <3

• D. Velíšková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Skvělé! Opravdu přečteno jedním dechem!