4.9 z 5 188 hodnocení čtenářů

174× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• Zuzana Zábranová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Tohle byla vlastně úplně nepřekvapivě prostě paráda. Knížky rozhovorů pana Moravce jsem přečetla všechny, takže nebylo o čem. Skvěle vedený rozhovor s velmi sympatickým lékařem, který poskytuje i spoustu nových poznatků. Tleskám!

• Petra Bencová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Zajímavé čtení, které čtenáři přiblíží život lékaře. Marka Dvořáka sleduji na IG a jeho osvěta týkající se první pomoci a zdraví mi přijde skutečně záslužná. Kniha se četla moc hezky, rozhovor je vedený tak nějak lidsky. U pana Moravce se mi moc líbí, že nejede podle osnovy. Panu Dvořákovi celou dobu naslouchá a zajímavá témata se nebojí více rozvést. Rozhovor je tak autentický a pro čtenáře více zajímavý. Pan doktor nechá čtenáře nahlédnout do všedního dne na letecké zachránce nebo na urgentu v Motole. Nechybí ani spousta historek že zásahu. Čtení je opravdu pěkné, poučné, místy dojemné.

• nell1s registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

nejlepsi z nejlepsich

• Eva Francová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Kniha rozhovorů s Markem Dvořákem – lékařem letecké záchranky. Člověkem, na kterém je na první pohled znát, jak ho jeho práce baví a díky tomu ji dělá na sto procent. V knize najdeme jeho svérázné názory, ale i humor a dojetí. Marka Dvořáka, stejně jako mnoho z vás, jsem poznala díky instagramu, ale už předtím jsem slyšela jeho rozhovor v rádiu a velice mě zaujal tím, jaký je člověk. Navíc létá v kraji, kde žiji, takže kdykoliv letí vrtulník záchranářů nad našim domem, vždy si na něj vzpomenu. Nejen, že skvěle dělá svou práci, ale jeho osvěta je super. Ta byla i v knize, kdy připomenutí, jak by měla vypadat první pomoc, je tak důležité. Knihy rozhovorů mám moc ráda a hlavně, když má ten, co odpovídá, toho tolik co říci. Ať už se jednalo o příběhy z jeho záchranářské a lékařské práce, ale i toho, jak se k ní vůbec dostal. Celý rozhovor je ve velice příjemném duchu, čtenář se tak zasměje, ale čekejte i slzičky dojetí, tedy alespoň u mě se objevily a ne jen jednou. Kolikrát jsem četla a ani nedýchala. Práce lékařů je neskutečná. Obdivuji a vážím si každého, kdo ji vykonává. Jsem ráda, že mi nad hlavou v našem kraji létá člověk na svém místě. Ale stejně budu doufat, že se ním nikdy nebudu muset potkat osobně, když bude v práci.

• Beáta registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Skvěle čtivá knížka.

• Kateřina Mrázová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Jeste nemam docteno, ale uz ted je mi jasne, ze bude skvela! Stejne jako ta s p Maresem.

• Štěpán registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Myslím, že tuhle knížku by si měl přečíst každý a sám se zamyslet nad tím, co by se měl naučit, nebo v čem se dovzdělat. Skvělá knížka

• Aneta Ledvinková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Knihu velmi doporučuji. Velmi čtivé a občas si i popláčete či zasmějete. Naučná kniha, kde se můžete dozvědět, jak poskytnout první pomoc, a přečíst si různé příběhy ze světa lékaře letecké záchranky.

• Miroslav Prokes registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Miluji knihy Martina Moravce ! Opět velice zajímavé a poučné čtení ! Diky

• Věra Nováková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Zajímavý náhled do práce lékaře letecké záchranky a urgentního příjmu. Dozvěděla jsem se i spoustu praktických věcí, co se týká první pomoci. To se rozhodně neztratí. Moc pěkně napsané.

• Lenoška registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Moc hezká kniha a velmi zajímavá. Jsem ráda, že jsem si ji přečetla. Za mě velmi doporučuji.

• Ginginka registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Tuhle knihu jsem nevyhledávala, ale osud tomu chtěl jinak a do života mi ji vnutil. A bylo to jedině dobře. Proč? Snadno a pohodově se četla. Autor Martin Moravec, pro mne donedávna neznámý člověk, je novinář, který se na rozhovory důkladně připravuje a je pohotový. Na této knize se to ukázalo. Život a práce záchranáře je neskutečně těžká. Mnohdy smutná. Ale Marek Dvořák o ní dokáže mluvit vážně i s humorem a poutavě. V hlavě to má srovnané. Takže kdo chce nahlédnout pod pokličku záchranářům, s čím se musí dennodenně potýkat, ať si knihu přečte. Mě se na Markových odpovědích líbilo i to, že nesoudí. A že by si pár lidí odsouzení zasloužilo. A celá kniha je vlastně o tom, že v životě máme spoustu věcí ve vlastních rukách, spoustu jich ovlivnit nemůžeme. Ale kolikrát stačí maličkost a druhému usnadníte život/práci. A v neposlední řadě je v knize pár rad a tipů, které se opravdu hodí každému.. Doporučuji všema deseti.

• Petra Weissová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Tak tohle bylo něco. Tuto recenzi píšu v den, kdy jsem knihu dočetla, a pořád je ve mně zakotvená. Až tak to byl silný zážitek. Pan Dvořák, je už od pohledu velmi sympatický člověk, a když jsem tu knihu četla, tak jsem měla pocit, že sedí přede mnou a odpovídá na ty otázky přímo mně, ne že si je čtu. Až natolik je z videí zapamatovatelný jeho hlas. Poté, co jsem se díky Penny a její kampani dozvěděla, že má pan Dvořák videa s první pomocí, hned jsem je zkoukla všechny naráz. Vše je tam vysvětleno naprosto srozumitelně a vydržel na to koukat a poslouchat i můj sedmiletý bratr, aby věděl aspoň, jak se chovat, kdyby se něco stalo. Moje mamka, po tom, co musela resuscitovat rodinného známého, si ten kurz stáhla taky, aby byla připravená, kdyby nedej bože musela zase někomu pomoct. Strašně moc knihu Martina Moravce, i tvorbu pana Dvořáka doporučuji.

• Maryla Adamcová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Protože patřím mezi těch několik stovek tisíc lidí, kteří sleduji pana Dvořáka na instagramu, je jasné, že jsem si tuhle knížku musela přečíst. (A taky proto, že už jsem četla jinou od Martina Moravce a vim, že fakt umí zajimavé knihy-rozhovory). Takže: fakt hodně zajimavá kniha, některé věci vás pobaví, jinde se zamyslíte, něco vas rozesmutní a pak vás zase něco pobaví (mě třeba historka o limitované edici pálenky, a přiznám se, že když někdo známy se hlási k tomu, že nepije, hned se se svým abstinectvím cítím míň divná ). Prostě stoji za přečtení.

• Lenka Sadílková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Marka Dvořáka sleduji dlouho, ale nemohla jsem se ke knize dostat. Odrazovala mě i podoba textu, protože celá kniha je vlastně jeden velký rozhovor rozdělený do částí – zásah, den na zachránce, první pomoc, pacienti, urgent, den na urgentu a můj život. To, že je to velmi příjemný a sympatický člověk doslova vyplývá z řádků. Jako správnému zdravotníkovi nechybí pokora, empatie a úcta. ••• Celý rozhovor je opravdu od jeho dětství, studia a začátků praxe až po dnešek, kdy je lékař u letecké záchranky a na urgentním příjmu v Motole. Zmiňuje se i o případech, které se mu vryly do paměti, a ze kterých jsem měla husí kůži. Čtenář se barvitě dozví, jak probíhá výjezd, jak dokáží být lidé bezohlední nebo jak reagují na stresové situace. Zdá se to jako banalita, ale někomu to může zachránit život, proto je dobré si i připomenout, co má řidič dělat, když slyší sanitku nebo vrtulník a hlavně jak správně to dělat. Upřímně jsem se smála u některých situací, ale taky se mi zas u většiny svíralo srdce. ••• Jelikož pan doktor je u záchranky v Hradci Králové, bydlí v Pardubicích, nepřekvapilo mě, že zmínil i Chrudim. Ale za jakých okolností, to mě teda překvapilo. To že se tam k pacientům nechovají hezky (kromě porodnice) vím, ale že se diví, že záchranka přiveze mladého kluka (i když postiženého) nebo starého pána, které právě zachránili, mě dost šokovalo. I když se to zřejmě stalo před lety, toto by si neměl nikdo dovolit. ••• V kapitole první pomoc jsem si ji krásně zopakovala a hned si sem jistější, protože člověk opravdu nikdy neví... Byly vyvráceny i mýty jako je propiska v krku nebo vytahování jazyka. Knihu jsem si moc užila a rozhodně není od autora má poslední.

• evcice registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Skvělá kniha, kterou by si měl přečíst opravdu každý.

• Lucia Bukatovičová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Kniha je výborná ako vlastne všetky od autora. Rozpráva o živote, fungovaní záchranky ako aj o skutočných príhodách. Marek Dvořák je super

• Adriana Vaněčková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Tuhle knihu jsem přečetla jedním dechem, nedokázala jsem se od ní odtrhnout. Pana doktora Dvořáka jsem měla čest vidět a poslouchat osobně na besedě. Knihu jsem si přečetla až poté. Ještě před přečtením knihy jsem se říkala, že to je pokorný, skvělý člověk. Kniha mě v tom jen utvrdila. Je vidět, že svoji náročnou a tak důležitou práci (za mě spíš poslání), dělá s láskou a dává do ní vše. Z knihy mi přislo, že to s prací až přehání, jak je do ní zapálený Ale to jedině dobře Kéž by takových doktorů bylo více.

• Hana Hermanová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Kniha se mi četla skoro sama. Příběhy jsou velice poutavé i poučné.

• Michaela registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Od Martina Moravce jsem četla již předchozí knihy, tudíž musím opět podotknout, že kniha byla velmi čtivá, poučná a byl velmi dobře zvolen "hlavní" hrdina. Marek Dvořák, na kterého kniha směřuje, je takový anděl, který k vám doslova přiletí , když váš život visí na vlásku. Poskytne první pomoc, neptá se, nesoudí a pomůže. Zároveň je z rozhovoru patrné, že svou práci u letecké záchranky či na urgentním příjmu dělá s láskou a radostí.