Shody a rozdíly / Zhody a rozdiely
Shody a rozdíly / Zhody a rozdiely - Michalová Zdena Nedostupné

Kniha ( měkká vazba )

    • Produkt je vyprodaný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Magazín Knihkupec

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 249 Kč dárek zdarma v hodnotě 69 Kč

Magazín Knihkupec

Předkládané pracovní listy slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti druhého stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při… Přejít na celý popis

Pět knížek od HOSTu za cenu jedné? | Výběr 1+4 ZDARMA Stačí si vybrat knížky z této nabídky, vložit do košíku pět knih a cena se vám automaticky přepočítá = zaplatíte jen jednu. Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

Předkládané pracovní listy slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti druhého stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení. Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyřleté dítě – mělo by v tomto věku zvládnout diferenciovat obrázek, který mezi ostatní nepatří. V další fázi (a tak jsou také zaměřené následující listy) rozlišuje obrázek obrácený vzhledem k ostatním vzhůru nohama, ve fázi další určuje obrázky stranově (zrcadlově) obrácené. Zrakové vnímání se rozvíjí systematicky od narození dítěte a u většiny dětí předškolního věku dosahuje potřebné úrovně pro nácvik čtení a psaní po zahájení školní docházky. U dětí, které ve čtení obtíže mívají, se v předškolním věku objevují nedostatky v rozlišování tvarů, lišících se od sebe v rovině vertikální či horizontální. Proto jsou další úkoly zaměřené na vyhledávání shodných tvarů, dokreslování neúplných obrázků dle vzoru. Není opomenut rozvoj zrakové paměti. Pomocí obrázků a dále i písmen je rozvíjena schopnost zrakové analýzy a syntézy, rozlišování figury – pozadí se zaměřením na vyhledávání obrázků a písmen na pozadí. Cvičení na rozlišování reverzních figur pomáhají odstraňovat u dětí statické inverze (listy s úkoly typu: Podtrhni, označ, vybarvi stejné tvary, písmena... s prvním tvarem na řádku apod.). Nechybí ani listy sloužící ke cvičení správného směru očních pohybů při čtení. Je potřebné, aby se dítěti při práci s listy věnoval dospělý. Do cvičení je pak zapojena řeč při verbalizaci prováděných činností, myšlení, které se při verbalizaci rozvíjí, dále pak motorika i pamět‘. Predkladané pracovné listy slúžia na rozvoj zrakovej percepcie u detí, môžu sa použiť u detí od štyroch rokov a používajú sa v prípade oslabenej vizuálnej diferenciácie u detí na druhom stupni základnej školy. Bežne sa dajú použiť pri reedukácii u detí so ŠPU a taktiež v rámci prevencie, aby prípadné oslabenie tejto oblasti nebolo jednou z príčin problémov pri nácviku čítania. Pracovné listy začínajú úlohami, ktoré dokáže riešiť štvorročné dieťa – malo by v tomto veku zvládnuť diferencovať obrázok, ktorý medzi ostatné nepatrí. V ďalšej fáze (tak sú zamerané nasledujúce listy) rozlišuje obrázok obrátený vzhľadom k ostatným hore nohami a v ďalšej fáze zase určuje zrkadlovo otočené obrázky. Zrakové vnímanie sa rozvíja systematicky od narodenia dieťaťa a u väčšiny detí predškolského veku dosahuje potrebnú úroveň na zvládnutie čítania a písania po začatí školskej dochádzky. U detí, ktoré majú problémy pri čítaní, sa v predškolskom veku objavujú nedostatky pri rozlišovaní tvarov, ktoré sa od seba líšia v horizontálnej, či vertikálnej rovine. Preto sú aj ďalšie úlohy zamerané na vyhľadávanie zhodných tvarov, dokresľovanie neúplných obrázkov podľa vzoru. Nesmieme zabúdať ani na rozvoj zrakovej pamäte. Pomocou obrázkov a neskôr aj písmen je rozvíjaná schopnosť zrakovej analýzy a syntézy, rozlišovanie figúry a pozadia so zameraním na vyhľadávanie obrázkov a písmen na pozadí. Cvičenia na rozlišovanie reverzných figúr pomáhajú odstraňovať u detí statické inverzie (listy s úlohami typu: Podčiarkni, označ, vyfarbi rovnaké tvary, písmená... s prvým tvarom v riadku a pod.) nechýbajú ani listy na cvičenie správneho smeru očných pohybov pri čítaní. Je potrebné, aby sa dieťaťu pri práci s listami venovala dospelá osoba. Do cvičenia je potom zapájaná reč pri verbalizácii vykonávaných činností, myslenie, ktoré sa pri verbalizácii rozvíja, taktiež aj motorika a pamäť.

Sdílet

Nakladatel
TOBIÁŠ
Rozměr
213 x 299 x 13
datum dotisku
29.09.2023
ean
9788073111496
Počet stran
56
Vydání
1
jazyk
čeština, slovenština
Vazba
měkká vazba
datum vydání
1.01.2015
isbn
978-80-7311-149-6

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

5.0 z 5 1 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

  • Pavlína Kostková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

    Byla jsem velice překvapena, že taková pomůcka existuje. Máme v dětském domově více dětí se zkříženou lateralitou a Shody a rozdíly jsou velmi pěkné, zábavné a účinné pracovní listy pro tyto děti. Děkuji.

    Přečíst více
Další knihy autora Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 175 Kč Nápověda