Sneaker Obsession
Sneaker Obsession - Alexandre Pauwels Nedostupné

Kniha ( měkká vazba )

    • Produkt je vyprodaný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Dobrá záložka 60 - Díky, táto! (svítící ve tmě)

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 699 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

Dobrá záložka 60 - Díky, táto! (svítící ve tmě)

This comprehensive illustrated history of the sneaker covers everything from athletic wear to street style, Run-DMC to Travis Scott, Reebok to Nike Air Force 1, and limited editions to sustainability. The stories behind the brands, designers, and sneakerheads that transformed athletic footwear into a cultural phenomenon unfold in this epic… Přejít na celý popis

Podzim v Česku s příběhy bez hranic Skvělý výběr bestsellerů, které do konce prosince zakoupíte se slevou až 50 %! Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

This comprehensive illustrated history of the sneaker covers everything from athletic wear to street style, Run-DMC to Travis Scott, Reebok to Nike Air Force 1, and limited editions to sustainability.

The stories behind the brands, designers, and sneakerheads that transformed athletic footwear into a cultural phenomenon unfold in this epic volume. From its early twentieth-century origins as a sporting shoe; to the thrill of seeing Michael Jordan’s red, white, and black high-tops on the court; to the swagger and style of hip-hop footwear, the sneaker has become a status marker and a coveted cult collectible. This history of the sneaker spans Nike’s famous swish logo and global domination, the saga of the dueling brothers who respectively founded Adidas and Puma, and the enduring popularity of Off-White kicks and Vans. With a glossary of key terms and an overview of the technological and stylistic revolutions of the sneaker, this is an essential book for understanding the streetwear universe, vocabulary, and codes; its innovators and their coveted models; as well as the burgeoning global resale economy. Through profiles of the brands; portraits of Virgil Abloh, Chitose Abe, and Travis Scott; and interviews with Kanye West, collector Max Limol, and pop culture guru Sarah Andelman of the legendary Parisian boutique Colette, this book offers deep perspective on the creativity of the industry. Insight into the future of sneakers and how the leading brands are committed to sustainability, customization, and gender equity reveal how the sneaker business continues to reinvent itself at the forefront of culture.

 

Sdílet

Nakladatel
Flammarion
Rozměr
18,1 x 24 x m
isbn
978-2-08-029470-8
Počet stran
176
datum vydání
1.01.2023
ean
9782080294708
Vazba
měkká vazba
jazyk
angličtina

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 0 Kč Nápověda