Stanislavského objev herecké kreativity a jeho sociokulturní souvislosti
Stanislavského objev herecké kreativity a jeho sociokulturní souvislosti - Jaroslav Vostrý Nedostupné

Stanislavského objev herecké kreativity a jeho sociokulturní souvislosti

Kniha ( měkká vazba )

    • Produkt je vyprodaný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Dobrá záložka 60 - Díky, táto! (svítící ve tmě)

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 699 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

Dobrá záložka 60 - Díky, táto! (svítící ve tmě)

Téma této studie tvoří Stanislavského pojetí herectví jako tvorby, což souvisí s fenoménem tak charakteristickým pro období modernity, jaký představuje objev lidské kreativity. Proto nebylo možné pominout vývoj, který K. S. Stanislavskij (1863-1938) dovršuje. Jde o vývoj od výkonu v roli k tvorbě postavy a od představení psaného textu k… Přejít na celý popis

Zítra a zítra, zítra, zítra, zítra Přátelství Sama a Sadie začalo v dětské nemocniční herně a vedlo k vytvoření brilantní videohry Ichigo. Předobjednejte si vítězný literární počin Goodreads Choice Awards 2022. Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

Téma této studie tvoří Stanislavského pojetí herectví jako tvorby, což souvisí s fenoménem tak charakteristickým pro období modernity, jaký představuje objev lidské kreativity. Proto nebylo možné pominout vývoj, který K. S. Stanislavskij (1863-1938) dovršuje. Jde o vývoj od výkonu v roli k tvorbě postavy a od představení psaného textu k inscenaci. Vůdčím činitelem v divadle se stává režisér. Stanislavskij se ovšem jako režisér a pedagog soustřeďuje na rozvíjení herecké kreativity. Cesta, kterou pro to nachází, vede od slov psaného dramatického textu k tomu, co tato slova živí a co přímo nevyjadřují, ale často i skrývají. Stanislavskij tak odkrývá další cesty modernímu divadlu v rámci vývoje, který nejenom v lékařství zosobňuje Karl Rokitansky s ideou postupu "od zjevného k skrytému". Ta se stala i jedním ze zdrojů Freudovy objevu nevědomí, jímž se inspiroval i Stanislavskij. Knihu o "tvůrčím podvědomí", kterou měla řada jeho zamýšlených děl vyvrcholit, nenapsal; nabídl ale v rámci svého "systému" řadu postupů, kterými lze podvědomí přilákat k účasti na vědomé tvorbě. Podobné "iracionální zdroje tvorby" chtěli demystifikovat umělečtí revolucionáři inspirovaní tzv. vědeckým světovým názorem; vězeli přitom zcela v rámci druhé, industriální fáze modernity. Stanislavského snaha o spojení vědomého s nevědomým a techne s poiesis má tím spíš co říct k problematice spojování individuální tvořivosti s týmovými projekty příznačnými pro třetí (současnou) fázi modernity. Závěr života Stanislavského poznamenal spolu s nemocí zápas se specifickými podmínkami umělecké činnosti v SSSR, v nichž se tvorba (tvorba čerpaná z přirozených zdrojů) jeví jako součást zápasu moderního člověka se smrtí.

Sdílet

Nakladatel
Kant, Akademie múzických umění
Rozměr
115 x 180 x 18
jazyk
čeština
Počet stran
216
datum vydání
10.01.2019
isbn
978-80-7437-261-2
Vazba
měkká vazba
datum dotisku
15.01.2019
ean
9788074372612

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 107 Kč Nápověda