5.0 z 5 7 hodnocení čtenářů

• Gabi registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

VAROVÁNÍ VELMI SILNÝ PŘÍBĚH! Román o rodinných tajemstvích, potlačovaných traumatech i nekonečné síle odpuštění, který začíná během války ve Vietnamu a pokračuje i mnoho let poté. V knize jde o to co se stalo během vietnamské války a pak i o následky které sužovali lidi i po letech. Hlavní hrdinové, váleční sirotci - děti amerických vojáků a vietnamských žen, které se narodily během války ve Vietnamu a často končily opuštěné v sirotčincích. Příběh je vyprávěn z několika časových rovin, od počátku konfliktu až do současnosti. Je to přes veškerou bolestnost velmi čtivý příběh. Pokud hledáte něco vážnějšího, určitě po něm sáhněte.

• Denisa Šimíčková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Byla to neuvěřitelná nádhera, a přitom se kniha věnuje tolik bolestivým tématům, a to nejen diskriminaci a vykořisťování míšenců, ale i sexuálnímu byznysu a následnému vyloučení žen ze společnosti. Nesmírně si vážím badatelské práce autorky, která výzkumu Ameroasiatů, kteří se narodili z válečných svazků amerických mužů a vietnamských žen, zasvětila dlouhých sedm let! Jedním z výsledků bádání je i tato emočně procítěná kniha. Musí se nechat, že jak autorka, tak překladatelka Bronislava Grygová oplývají jedinečným vytříbeným jazykovým citem.

• Teri Schmetti registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Kniha Dítě prachu od vietnamské spisovatelky Nguyễn Phan Quế Mai, známé také díky knize “Hory zpívají, představuje hluboce emotivní a silné dílo. Zobrazuje osudy válečných dětí, které vzešly z komplikovaných a často tragických vztahů mezi vietnamskými ženami a americkými vojáky během války ve Vietnamu. Autorka nám poodhaluje životy těchto dětí, které se ocitly na společenském okraji, často opuštěné a stigmatizované kvůli svému původu, což zasahuje do jejich duše i těla. Příběh je rozdělen do dvou hlavních dějových linek, které jsou vyprávěny z pohledu několika klíčových postav. Phong, syn afroamerického vojáka a vietnamské ženy, touží po útěše a lepším životě v Americe se svou rodinou, zatímco sestry Trang a Quynh, spolu s bývalým americkým vojákem Danem, prožívají vlastní útrapy a hledají své místo ve světě. Každá z těchto postav nám ukazuje jedinečný pohled na válku a její ničivé následky, což nám umožňuje hlubší pochopení emocí a tíživých situací, kterým čelí. Kniha odhaluje dopady války na jednotlivce, a to velmi citlivě a empaticky. Přestože se kniha zabývá těžkými tématy, jako jsou opuštěnost, stigma a touha po identitě, autorka dokáže čtenáře vtáhnout do děje a učinit ho překvapivě čtivým a poutavým. Autorčina schopnost vyprávět příběh tak složitý příběh srozumitelně, avšak s hlubokými emocemi, dává čtenářům naději a ukazuje sílu lidského ducha i v nejtemnějších chvílích. Dítě prachu je knihou, která zanechává silný dojem a rozhodně stojí za přečtení pro ty, kdo mají zájem o závažná témata a složité lidské osudy. Toto literární dílo nám všem připomíná, jak je důležité porozumět a projevovat empatii těm, kdo procházejí těžkými životními situacemi. Za knihu děkuji @nakladatelstvijota Hodnocení: 5/5 Najdete mě na: IG: @terischmetti_books

• Kateřina registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Knížka popisuje mnoho těžkých a silných témat jako jsou válka ve Vietnamu, život během ní a po ní a taky se zabývá Ameroasiaty - lidmi kteří byli od amerických vojáků a vietnamských žen. Kniha není pro každého, ale koho zajímá historie nebo jako já takové knihy běžně nečte a tahle ho zaujala, nebude litovat. Autorka píše kapitoly z minulosti i přítomnosti, aby čtenář lépe pochopil určité věci. Každopádně na ten konec jsem nebyla připravená, bylo to velice silné, ale jsem ráda že knížku jsem dočetla a řadím ji mezi nejlepší knihy tohoto roku.

• Jitka registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Dítě prachu by si měl přečíst každý! V tomto živém a emotivním historickém příběhu s dvojí časovou osou se zblízka podíváte na to, co se stalo během vietnamské války, a na její následky po letech. Na tuto knihu nezapomenu a vy na ni určitě také nezapomenete pokud si ji pořídíte.

• Naděžda Bajtek Zasadilová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

LUXUSNÍ ZÁLEŽITOST! DÍTĚ PRACHU je má druhá přečtená kniha od autorky. Nedávno jsem četla - HORY ZPÍVAJÍ a byla jsem hodně nadšená. DÍTĚ PRACHU však předčilo všechny mé očekávání, vůbec jsem nečekala, že mě tohle tak semele a budu hltat každou stránku. Autorka má neskutečný dar, její knihy jsou tak smutné, bolestné, ale přesto tak krásné. Umí dokonale popsat hrůzy, které se odehrávali během války ve Vietnamu, tak že i přes svírající pocit, který mě při celém čtení provázel, jsem prostě musela číst dál. Příběh je vyprávěn 3 postavami. Nedokážu říct, která mě bavila víc. Tak Vám je tady aspoň trochu přiblížím: Kim – která po vyslechnutí své kamarádky, přehodnotila svůj život a vidina velkých peněz ji přesvědčila, aby i s mladší sestrou opustila malou rodnou vesnici. Největší impuls, který mněla byla vidina pomoci své rodině z velkých dluhů, vydala se tak pracovat do velkého města Saigon. Matce a nemocnému otci řekla, že budou pracovat v kanceláři, ale pravda byla jiná. Phong – sirotek, který se rozhodl, že za každou cenu najde své rodiče, aby měl důkaz, že je dítě amerického vojáka a dostal se tak snáze do Ameriky. Nechtěl žít ve Vietnamu, ve Vietnamu nebyl nic, i když byl šikovný, tak ho nikdo nebral a rasistické útoky byly na denním pořádku. Dan – veterán z Vietnamu se i se svou manželkou vrací po 40 letech do Ho Či Minova Města. Myslel, že by se tímto návratem mohl zbavit posttraumatické stresové poruchy, která ho trápila celý život po příletu z války. Jeho život nebyl kvalitní a tak s tím chtěl něco udělat a myslel si, že toto je ta nejlepší volba. Manželka Linda byla hlavním strůjcem tohoto výletu a Dan teda kývl a věřil, že by mohl najít i něco víc. Uff, krásné to bylo. Moc doporučuji.