4.9 z 5 28 hodnocení čtenářů

24× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• Veronika Tencerová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Musím sa priznať, že Štěpána Kozuba som skoro vôbec nepoznala. Registrovala som ho ako herca, ale nevedela som, že je komik a muzikant, ale predovšetkým som nevedela nič o jeho živote. Toto je kniha, ktorá pre mňa bude jednou z najlepších kníh tohto roka, ak nie najlepšou. Kniha je intímnou spoveďou muža, ktorý hovorí o svojom detstve, šikane, rodinných vzťahoch, svojich pocitoch, anorexii a smrti otca. Celou knihou sa nesie akási melanchólia, ktorá je však veľmi prirodzená, nič nie je vnútené. Priznám sa, že pred čítaním knihy som si o ňom niečo zisťovala a hovorila si: "Čo nové nám môže 28-ročný človek povedať? Veď ešte nestihol nič zažiť." Teraz sa hanbím za tieto myšlienky, lebo som sa ukrutne mýlila. Štěpán je taká "stará duša", ako sa aj sám nazval, a ja som sa s ním vedela v toľkých veciach stotožniť. Nemala som ani šajnu, že už v devätnástich rokoch získal prvé divadelné ocenenie, že je perfektný muzikant (čo vám potvrdí jeho nádherná pieseň "Poraď mi s tím", ale aj mnohé ďalšie) a ak práve nehrá, na nič sa nehrá . Počas čítania som počúvala jeho piesne, sledovala vystúpenia a musím vám povedať, že svoju prácu naozaj miluje a robí ju perfektne. Nechcem, aby ste si mysleli, že kniha je len smutná. Tak to nie je. Je tam veľa zábavných scénok, hlášok a útržkov zo života, ale jednoducho...taký bol a je jeho život. Knihu odporúčam aj ľuďom, ktorý pána Kozuba nepoznajú, pretože to nie je len kniha o ňom. Je to kniha o živote, priateľstve, zmierení, odpustení, ctižiadosti. Počas čítania som mala pocit, že sedí oproti mne a ja sa rozprávam s kamarátom, ktorý mi chce povedať svoj príbeh. V neposlednom rade by som chcela vyzdvihnúť prácu autorky, ktorá kládla presne také otázky, aké by zaujímali aj mňa, keby som sedela oproti nemu. Čo na knihu hovoríte vy? Čítali ste tento knižný fenomén? Poznáte Štěpána Kozuba?

• Veruknihovna registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Kniha sice není Štěpánova autobiografie, je to pouze rozhovor s ním, nicméně, je natolik obsáhlý, že by se to za autobiografii klidně dalo považovat. Zuzana Burešová se Štěpánem Kozubem opravdu probrala vše co šlo. Začali dětstvím a šikanou, následovali nemocí tatínka, konzervatoří a divadlem, herectvím, hudbou, láskou a dcerou, pauzou a jeho názory… Po přečtení knihy je pro mě Štěpán Kozub neskutečně silná osoba. V životě prožil mnoho špatného a se vším se dokázal popasovat. Samozřejmě mu to zanechalo šrámy na duši. U kapitoly s tatínkem jsem nezvládla zadržet slzy. Život umí být někdy fakt krutý a nespravedlivý. To samé u kapitoly se šikanou. Jako mámu mě to bolelo číst. Za mě opravdu skvělý a zajímavý rozhovor.

• Kristýna Kratochvílová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Bylo to velice zajímavé a inspirující čtení. Kniha vás bude nutit hodně přemýšlet o životě, o lidech kolem vás i o dalších věcech, které Štěpán zmiňuje. Byla to velice upřímná kniha. Doporučuji všem, kreří mají Štěpána a jeho tvorbu rádi, ale možná ještě víc těm, kteří ho haní aniž by ho znali. V této knize ho třeba trochu poznáte a změníte na něho svůj názor.

• Na kávu s Terezou registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Zuzana Burešová v knize přináší zajímavý rozhovor se Štěpánem Kozubem, který poutavě zachycuje různé etapy jeho života – od dětství přes konzervatoř až po jeho úspěchy na divadelní i filmové scéně. Čtenáři nabízí autentičnost nejen z hlediska jeho kariéry, ale také náhled na jeho osobní růst a překážky, které musel překonat. Zvlášť mě zaujaly pasáže o jeho studiu a začátcích v herectví, které poskytují vhled do zákulisí divadelního a filmového světa. I když mě některé kapitoly méně bavily a úvodní tykání mezi Burešovou a Kozubem mi zpočátku připadalo neprofesionální, postupem času jsem si na to zvykla. Kniha je čím dál čtivější a ke konci je těžké ji odložit. Díky rozhovoru Kozub odhaluje vážnější stránku své osobnosti a získala jsem jasnější obraz o jeho skutečném já. Knihu doporučuji zejména těm, kteří se zajímají o divadlo, film či hledají inspirativní rozhovory, a je zvláště přínosná pro studenty konzervatoře. Celkově kniha splnila svůj účel a pomohla mi odlišit Kozuba-herce od Kozuba-člověka, za což vděčím Zuzaně Burešové.

• J. registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Štěpána znám jako baviče o to víc mě překvapil jeho život, myslím že se kniha moc povedla a rozhodně doporučuji všem čtenářům. Knihy ze života jsou prostě nejvíc.

• Petra registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Úžasná kniha,napínavá, skvělé se četla až mne mrzí že nemá víc stránek.Moc pěkný zpracované a napsané.

• Renata Plhalová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Velmi doporučuji. Mám ráda naše herce, a ráda se o nich něco dovídám. Z jejich úst. Znám Štěpána z filmů a písniček, ale během čtení knížky jsem si pouštěla filmy s ním a písničky o to víc. Víc jsem chápala proč to tak je. Tušila jsem, že je to citlivá duše, i když se to někdy neprojevuje v jeho rolích.

• Kateřina Horylová registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Hodně inspirující a emoční. U kapitoly věnované tatínkovi jsem brečela. Po celou dobu čtení jsem chtěla Štěpána obejmout. „Poznala” jsem ho z úplně jiného úhlu a musím říct, že klobouk dolů za to všechno, co už dokázal v tak mladém věku (šokovalo mě, že je jen o rok starší než já). Určitě doporučuju přečíst, i když nečtete non-fiction (jako já).

• Zuzana Lašťovková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Štěpána i jeho kolegy z divadla Mír sleduju od doby, kdy za covidu místo breku nad zavřeným divadlem ukázali všem, že když se nesloží ruce do klína, lze dokázat vše: třeba právě překonat i dobu, kdy jeden lockdown střídal druhý... Z počátku jsem ho měla zaškatulkovaného jen jako komika, ale když jsem se začala po jeho práci koukat detailněji, začínala jsem zjišťovat, že je to nejen herec, který zahraje vše... Od improvizace po hodně silnou roli... (ať už v divadle či ve filmu). Pak se mi dostala do rukou jeho kniha básní a valila jsem oči zas: tohle fakt napsal Štěpán? Tak to smekám... Vnučka má doma i Štěpánem namluvené CD "Pohádky pro Anežku" - taktéž jsem opět jen zírala, jak uklidňující hlas Štěpán vlastně má, jelikož jsem ho pořád ještě měla spojeného hlavně s "zvukově zajímavými" postavami z Třech tygrů. Pak jsem objevila na YouTube jeho písně a poměrně dost rozhovorů, a to už jsem měla definitivně jasno: Ten člověk je úžasnej... Jako člověk i jako herec, zpěvák, básník... A zpětně mě zamrzelo, že jsem ho měla dlouho zaškatulkovaného jen jako komika se specifickým stylem humoru. Kniha mi to vše, co si o něm myslím a jak ho vnímám, jen a jen potvrdila. Líbí se mi, že je to psané formou rozhovoru, někde jsem tu četla, že vadilo tykání mezi Zuzanou a Štěpánem - já toto naopak beru jako moc dobrý nápad, protože mi to ke Štěpánovi hodně sedí, v mnoha podcastech si s lidmi vždy brzo potyká, tak by mi to i přišlo divné, kdyby si v knize ti dva vykali. Sice jsem většinu věcí znala již ze zmíněných podcastů a rozhovorů v TV či na YouTube, ale četbu jsem si užila, protože i pro mne se tam našlo i dost nových věcí z jeho života a určitě ještě po knize sáhnu vícekrát... A troufám si tvrdit, že tuto knihu by si měli přečíst hlavně ti, kdo ho mají zařazeného jen na základě jeho stylu humoru a tvrdí, že ho díky tomu nemusí... Štěpán má podle mě všestranný talent a je moc dobře, že se nezasekl jen na jedné rovině, že využívá všeho, co v sobě má. A o to víc mu fandím... I když někdy bych mu asi radila kapku zvolnit a myslet víc na zdraví - no, ale na druhou stranu ho chápu: sama to neumím V knize je i několik fotografií z rodinného i profesního alba. Za mne ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ (5/5)

• Annette Kovářová registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Autorka se zaměřuje nejen na Kozubovu kariéru a jeho výjimečný talent, ale také na jeho osobní život, čímž čtenář odhalí i jeho zranitelnost a vnitřní boje, jako jsou vzpomínky na šikanu nebo bolestivá ztráta otce. Kniha se nebojí jít do hloubky a nabídnout osobní zpovědi, které Štěpána ukazují nejen jako umělce, ale i jako člověka, který stále hledá rovnováhu mezi svou profesí a osobním životem. Navzdory své úspěšné kariéře, díky které je pro mnohé inspirací, zůstává velmi skromný.

• lucky_ideas registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Štěpána Kozuba asi většina zná, ať už jako baviče nebo herce. Člověk by ani neřekl, co ho vše v životě potkalo a čím si prošel. Při čtení knihy mi hned v hlavě vyskočilo jakési rčení "Nesuď knihu podle obalu". Co tím chci vlastně říct? I když se může na první pohled zdát, že když člověk nějakým způsobem baví ostatní, tak přeci musí mít za sebou klidnou a radostnout minulost. Chyba. Jsem moc ráda, že jsem si knihu mohla přečíst, protože jsem získala zase jiný pohled na pana Kozuba. Přestože kniha je rozhovor a ne autobiografie, tak jsem se toho dozvěděla hoooodně. Nechci prozrazovat, co vše na vás v knize čeká. Kniha je přehledně členěna do kapitol dle tematických celků, které nejsou přehnaně dlouhé, takže čtení rychle odsýpá. Rozhodně mohu knihu doporučit!

• terezas_bibliotheca registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Opravdu zajímavá biografie, která se velmi dobře čte. Psaná formou rozhovoru mezi autorkou a Štěpánem. Autorce se povedlo obsáhnout všechny askepty hercovy osobnosti. Netušila jsem, čím vším si musel projít nejen jako dítě, ale i v pozdějším věku. Štěpán se v knize nejen svěřuje se svým dětstvím, ale rozpovídal se také o tom, jak vnímá herectví, jaké bylo studium na konzervatoři nebo o tom, co ho vedlo k tomu být hercem, komikem. Osobně se mi nejvíce líbila kapitola o hudbě, naopak tu kde mluví o svém tatínkovi jsem si musela dávkovat. Nedokazala jsem ji přečíst najednou. Pokud jste fanouškem Štěpána Kozuba myslím, že tohle je kniha přesně pro vás. Skvěle se čte a myslím, že mnohokrát budete stejně jako já překvapeni.

• Denisa Šimíčková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Je příšerné, jak osobnost, která druhým předává tolik radosti a ostrovtipu, upadá do depresí a trpí úzkostmi. Doma je tichým, zadumaným chlapíkem, na jevišti zbourá publikum smíchy. Divadlo pro něj představuje jakousi formu terapie. Jak říká, rád boří stereotypní myšlení a nesnáší škatulkování. Mě samotnou baví pozorovat jeho přerody – od potrhlého a šilhavého Votrubka ze Tří Tygrů po bravurní výkon ve filmu „Spolu“ v roli autisty. Je to provokatér a vyhledává role, kdy postavy může uvést do trapných a těžko řešitelných situací, kdy zápasí s vlastním egem! Krásná duše, talentovaný a všestranný kreativec – herec, komik s jízlivým jazýčkem, ale i citlivý zpěvák s básnickým střevem. V neposlední řadě působí jako umělecký šéf Divadla Mír. Tohle všechno je Štěpán Kozub – klaun se zamáčknutou slzou. Z outsidera se stal kultovním a fenomenálním umělcem a já si ho nyní vážím ještě více než před přečtením této zpovědi. Děkuji Ti, Štěpáne, že děláš tento svět hezčím nejen prostřednictvím svého svérázného humoru, ale i nádhernými písněmi spolu s ostravským muzikantem Jiřím Krhutem.

• Ancees registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Mnoho z nás asi jméno Štěpána Kozuba zná. Můžeme ho znát jako komika, herce a nebo třeba hudebníka. Co se podívat pod tuhle slupku trošku důkladněji a dozvědět se víc o Štěpánově dětství, rodině, škole, konzervatoři. To vše totiž díky nové nakladatelské značce Talk můžete číst. Můžete Štěpána poznat i pod povrchem a nevnímat ho jenom z videí. Kniha je dělaná formou rozhovoru a je dělená na kapitoly. Na knize spolupracoval se Zuzanou Burešovou, která mu dané otázky pokládala. Musím vám říct, že jsem do toho šla s tím, že Štěpána znám především z doby covidové. O to víc mě celý jeho život překvapil. Chvílemi je kniha smutná, chvílemi se nad některými situacemi zasmějeme. Mě celkově celý tento koncept rozhovoru překvapil. Kniha se totiž čte velmi dobře. Není to jenom autobiografie, ale tím, že Štěpána někdo zpovídá může přijít mnohdy nečekaná otázka. Knihu jsem přečetla během jednoho odpoledne, protože mě rozhovor velmi zajímal a nakonec mám Štěpána ještě radši než jsem měla předtím. Vůbec nic jsem o jeho životě doteď nevěděla a tak mě kniha potěšila spoustou informací. Vy se pak můžete těšit na pevnou vazbu a 16 fotografií, které celou knihu budu doplňovat. Už teď si můžete knihu předobjednat, vychází 25.9. a během října poté následují autogramiády v Praze a v Olomouci.

• Jolana Perničková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Tahle knížka je jedno velké překvapení. Štěpána Kozuba znám jako herce a komika, který mě vždy dokáže zaručeně rozesmát. V několik rozhovorech jsem už četla, že o sobě tvrdí, že je ve skutečnosti introvert a uzavřený, ale já jsem si ho takového vůbec nedokázala představit. Ovšem v této knize představuje i tuto svou osobnost. Je to vyprávění velice melancholické, místy smutné, emočně náročné, ale i velmi inspirativní. Bylo to vážně krásné a příjemné čtení, jednohubka, na kterou jen tak nezapomenete. Čekala jsem, že budu slzet smíchy, místo toho na mě dopadl smutek, ale takový hezký smutek, a když už bych měla slzet, tak dojetím.

• Michal Nožička registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Celá kniha je vedena jako jeden velký rozhovor pod taktovkou Zuzany Burešové. Byť je Štěpán mlád (28 let) zažil toho už mnoho. Jednak za to jistě může jeho povolání, kde cestuje za rolemi a diváky po celé republice, na druhou stranu jeho přesvědčení a zápal, kdy zkrátka nedokáže vysadit a musí tvořit. V poslední řadě, ale i smutné události, kterým musel čelit. V knize se dovídáme o šikaně, kterou zažil v mladém věku nebo také o předčasném odchodu jeho tatínka, který zřejmě nikdy nepřebolí. Kniha nese podtitul – Klaun se zamáčknutou slzou. Při čtení jsem se několikrát přistihl, jak sám zamačkávám slzu. Kniha je místy velmi dojemná a Štěpánova slova častokrát krásná. Kniha nás donutí se několikrát zamyslet, jestli nebereme ty nejbližší jako samozřejmost. Dovíme se o Štěpánově dospívání, studiu nebo bohaté kariéře. I když jsem si myslel, ho mám docela nakoukaného, kniha mě totálně vyvedla z omylu. Těch rolí a všeho je víc než jsem si dokázal představit. Nevadí, doženu to. Pro fanoušky je kniha absolutní povinnost, na to vezměte jed. Dovolím si tvrdit, že zajímavá může být i pro všechny ostatní, kteří mají Štěpána Kozuba nějakým způsobem zaškatulkovaného, ať už jako vulgárního člověka nebo jakkoli jinak. Kniha je sonda do Štěpánovi duše a jsem moc rád, že jsem směl nahlédnout. Určitě ve mně něco zanechá.