0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je vyprodaný.
Revisit the 1990s in a massive compendium of advertising gems that sold Generation X and baby boomers everything from Game Boys to Boyz II Men. Featuring six chapters spanning food, fashion, entertainment, and cars, page after page of ads remind us how sex and blockbusters led the way to a decade’s worth of ironic, cool, and classic visuals,… Přejít na celý popis
Světový bestseller, v němž se mladá překladatelka ujímá péče o cestovatele čase z 19. století, zatímco on se potýká se skutečnostmi, jako je pračka, Spotify, feminismus či rozpad Britského impéria. Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
The Concise 33 Strategies of War
-
Hegarty on Advertising
-
For the Culture: The Power Behind the World's Most Successful Brands, from Apple to Beyoncé
-
Doom: The Politics of Catastrophe
-
Number Go Up: Inside Crypto´s Wild Rise and Staggering Fall
-
Goodbye to Russia
-
Tyranny of the Minority
-
Going Infinite
-
The Everything War
-
The Russo-Ukrainian War
-
And Then What?
-
Futureproof: 9 Rules for Humans in the Age of Automation
-
The Diary of a CEO
-
Climate capitalism
-
One Minute Mentoring
-
The Holy Grail of Investing
-
NOVINKA The Art of War
-
White
-
Crack-Up Capitalism
-
It's OK To Be Angry About Capitalism
-
Prisoners of Geography
-
The Penguin Book of Modern Speeches
-
The Communist Manifesto
-
How to Stand Up to a Dictator
Revisit the 1990s in a massive compendium of advertising gems that sold Generation X and baby boomers everything from Game Boys to Boyz II Men. Featuring six chapters spanning food, fashion, entertainment, and cars, page after page of ads remind us how sex and blockbusters led the way to a decade’s worth of ironic, cool, and classic visuals, which closed one century and took us to the next. From the Los Angeles riots to the Columbine High School massacre, Americans witnessed events and purchased items that reflected the best and worst of the decade. Bill Clinton’s presidency was in jeopardy, the digital age had erupted, and Silicon Valley was affecting everyone on the planet. Meanwhile nudity and sex ruled the pages of magazines, selling everything from haute couture to fragrances and microwave ovens. Nirvana entertained Generation X while the “Greatest Generation” considered purchasing a Probe and something called a Hummer. Super Soakers and the game consoles Game Boy and PlayStation were the new toys, as Super Mario World, Gran Turismo, and Sonic the Hedgehog were warping the minds of young people everywhere. Luxury brands were in demand: shoppers coveted a Gucci bag, a Louis Vuitton tote, a Hermes scarf, or a Prada frock. TWA and Continental Airlines still flew the airways and Volkswagen reimagined the Beetle. It was a decade that seemed safely benign, but was jammed with events and consumption on a grand scale, setting the stage for the 21st century. Featuring six chapters that cover a range of advertising, from food and fashion to entertainment and cars, a Desert Storm’s worth of advertising highlights makes All-American Ads of the ’90s a must-have compendium for every Beanie Babies–collecting, Simpsons-watching, pog-hoarding, and Harry Potter–loving citizen of 1990s consumerism. The author Steven Heller is the co-chair of the School of Visual Arts MFA Designer as Author Program. For 33 years he was an art director for The New York Times, and currently writes the “Visuals” column for The New York Times Book Review. He is the author of 120 books on graphic design, illustration, and satiric art. The editor Jim Heimann is the Executive Editor for TASCHEN America. A cultural anthropologist, historian, and an avid collector, he has authored numerous titles on architecture, pop culture, and the history of Los Angeles and Hollywood, including TASCHEN’S Surfing, Los Angeles. Portrait of a City, and the best selling All American Ads series.
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Economy, Politics and Business
- Témata
- hollywood
- Nakladatel
- Taschen
- Rozměr
- 196 x 255 mm
- isbn
- 978-3-8365-6567-7
- Počet stran
- 656
- datum vydání
- 1.01.2017
- ean
- 9783836565677
- Vazba
- pevná vazba
- jazyk
- angličtina
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
5.0 z 5 1 hodnocení čtenářů
1× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- Poslechněte si zajímavé tipy na vánoční dárky. Co letos potěší každého čtenáře? | Vánoce voní knihou #2
- Vesmírníček: Letíme dál aneb už zase usínáme s vědou - jak rodiče hodnotí populární dětskou knihu? | RECENZE
- 3 důvody, proč využívat osobní odběr v našich prodejnách: Je rychlý, pohodlný a vždy ZDARMA!
- Teorie lásky od Ali Hazelwood – návyková směs vášně, břitkého humoru a jiskřivých dialogů | RECENZE
- Jedno temné okno: fascinující kniha, která vás zahalí do mlhy tajemství a magie | RECENZE
- Vaše oblíbená vánoční videa s tipy na dárky jsou zpět! Letos i formou podcastu! | Vánoce voní knihou 1
- Divé ženy - strhující román o síle ženské odvahy napříč staletími | RECENZE
- 5 největších pecek z Našeho nakladatelství pro měsíc listopad
- Šarlatový závoj je překvapivě napínavá fantasy jízda | RECENZE
- Tohle je návrat jako blázen! Tohle může být hit jako blázen. Radka Třeštíková vydává novou knihu!
- Dobro.čtení aneb Jak Petra Dobrovská přináší radost seniorům po celé České republice
- Stane se včera aneb Když je matka detektivem | RECENZE