Designing Social Inquiry
Designing Social Inquiry - King Gary,Verba Sidney,Keohane Robert O. Nedostupné

Kniha ( měkká vazba )

    • Produkt je vyprodaný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Magazín Knihkupec

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 249 Kč dárek zdarma v hodnotě 69 Kč

Magazín Knihkupec

While heated arguments between practitioners of qualitative and quantitative research have begun to test the very integrity of the social sciences, Gary King, Robert Keohane, and Sidney Verba have produced a farsighted and timely book that promises to sharpen and strengthen a wide range of research performed in this field.… Přejít na celý popis

Emily Henry: Kde je mi dobře Dva bývalí. Jedna dohoda. Může tahle dovolená všechno změnit? Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

While heated arguments between practitioners of qualitative and quantitative research have begun to test the very integrity of the social sciences, Gary King, Robert Keohane, and Sidney Verba have produced a farsighted and timely book that promises to sharpen and strengthen a wide range of research performed in this field. These leading scholars, each representing diverse academic traditions, have developed a unified approach to valid descriptive and causal inference in qualitative research, where numerical measurement is either impossible or undesirable. Their book demonstrates that the same logic of inference underlies both good quantitative and good qualitative research designs, and their approach applies equally to each. Providing precepts intended to stimulate and discipline thought, the authors explore issues related to framing research questions, measuring the accuracy of data and uncertainty of empirical inferences, discovering causal effects, and generally improving qualitative research.Among the specific topics they address are interpretation and inference, comparative case studies, constructing causal theories, dependent and explanatory variables, the limits of random selection, selection bias, and errors in measurement. Mathematical notation is occasionally used to clarify concepts, but no prior knowledge of mathematics or statistics is assumed. The unified logic of inference that this book explicates will be enormously useful to qualitative researchers of all traditions and substantive fields.

 

Sdílet

Nakladatel
Princeton University Press
Rozměr
154 x 232 x 17
jazyk
angličtina
Počet stran
247
Vydání
1
isbn
978-0-691-03471-3
Vazba
měkká vazba
datum vydání
22.05.1994
ean
9780691034713

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

4.0 z 5 1 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

  • Aneta S. registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

    Kniha zabývající se výzkumnými designy. Angličtina je poměrně čtivá, přestože obsahuje značné množství odborných pojmů. Určitě pomůže každému, kdo se chystá psát akademický text či provádět nějaký výzkum.

    Přečíst více
Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 0 Kč Nápověda