New Directions in Assessing Historical Thinking
New Directions in Assessing Historical Thinking - Ercikan Kadriye Nedostupné

Kniha ( měkká vazba )

    • Produkt je nedostupný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

New technologies have radically transformed our relationship to information in general and to little bits of information in particular. The assessment of history learning, which for a century has valued those little bits as the centerpiece of its practice, now faces not only an unprecedented glut but a disconnect with what is valued in… Přejít na celý popis

Tess M. Puffrová: Alfa & Omega: Falešná hra Jsou zákeřní, nebezpeční, nemorální. Vyplatí se proti nim bojovat, když je v sázce úplně všechno? Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

New technologies have radically transformed our relationship to information in general and to little bits of information in particular. The assessment of history learning, which for a century has valued those little bits as the centerpiece of its practice, now faces not only an unprecedented glut but a disconnect with what is valued in history education. More complex processes-historical thinking, historical consciousness or historical sense making-demand more complex assessments. At the same time, advances in scholarship on assessment open up new possibilities. For this volume, Kadriye Ercikan and Peter Seixas have assembled an international array of experts who have, collectively, moved the fields of history education and assessment forward. Their various approaches negotiate the sometimes-conflicting demands of theoretical sophistication, empirically demonstrated validity and practical efficiency. Key issues include articulating the cognitive goals of history education, the relationship between content and procedural knowledge, the impact of students' language literacy on history assessments, and methods of validation in both large scale and classroom assessments. New Directions in Assessing Historical Thinking is a critical, research-oriented resource that will advance the conceptualization, design and validation of the next generation of history assessments.

 

Sdílet

Nakladatel
Taylor & Francis
Rozměr
152 x 229 x 18
jazyk
angličtina
Počet stran
262
Vydání
1
isbn
978-1-138-01827-3
Vazba
měkká vazba
datum vydání
12.03.2015
ean
9781138018273

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 0 Kč Nápověda