0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( měkká vazba )
- Produkt je vyprodaný.
A new expanded edition of this must-have book for all graphic designers In 1962, when Peter Dixon joined the Sainsbury’s Design Studio, a remarkable revolution in packaging design began. The supermarket was developing its distinctive range of Own Label products, and Dixon’s designs for the line were revolutionary: simple, stripped down,… Přejít na celý popis
Nakrmte svou čtečku novými e-knihami se slevou, které se i po celý listopad ponesou v halloweenském duchu! Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
The Star Wars Archives. 1977–1983. 40th Ed.
-
Andy Warhol
-
Nedostupné The Design Book
0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazba -
20th Century Alcohol & Tobacco Ads. 40th Anniversary Edition
-
The Home Style Handbook: How to make a home your own
-
The Sources of Modern Architecture and Design (World of Art)
-
Scandinavian Design. 40th Ed.
-
Chair Anatomy: Design and Construction
-
Art Deco - Decorative Design
0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazba -
Wedgwood: Craft & Design
-
Inspiring Family Homes. Family-friendly Interiors & Design
-
Right at Home: How Good Design is Good for the Mind
0.0 z 5 hvězdiček
kniha -
The 99% Invisible City: A Field Guide to the Hidden World of Everyday Design
-
Dieter Rams: As Little Design as Possible
-
I Work at Home : Home Offices for a New Era
-
Jazz Covers. 40th Anniversary Edition
-
Walter Chandoha. Cats. Photographs 1942–2018
-
Organized Living: Solutions and Inspiration for Your Home
-
Ecological Inspirations
-
Japandi Living: Japanese Tradition. Scandinavian Design
-
Scandi Style: Scandinavian Home Inspiration
-
The NASA Archives. 40th Anniversary Edition
-
We are Artists: Women who made their mark on the world
-
Bauhaus. Updated Edition
A new expanded edition of this must-have book for all graphic designers In 1962, when Peter Dixon joined the Sainsbury’s Design Studio, a remarkable revolution in packaging design began. The supermarket was developing its distinctive range of Own Label products, and Dixon’s designs for the line were revolutionary: simple, stripped down, creative, and completely different from what had gone before. Their striking modernity pushed the boundaries, reflecting a period full of optimism. They also helped build Sainsbury’s into a brand giant, the first real ‘Super’ market of the time. This book examines and celebrates this paradigm shift that redefined packaging design, and led to the creation of some of the most original packaging ever seen. Produced in collaboration with the Sainsbury family and The Sainsbury Archive, the book reveals an astonishing and exhaustive body of work. A unique insight into what and how we ate, the packaging is presented using both scanned original flat packets and photographic records made at the time by the design team. An essential book for graphic designers and those interested in the culture of consumerism, these designs remain fresh and relevant today. This feast of nostalgia taps into the fond memories of a generation brought up on these beautifully packaged goods.Table of ContentsForeword by Jonny Trunk • Essay by Emily King, including interviews with Peter Dixonof the Sainsbury’s Design Studio, and Lord John Sainsbury (who was directly involvedwith the development of the Own Label range) • Images: exhaustive flat-pack andthree dimensional images of packaging from the Sainsbury Design Studio from 1962-1977. Also includes exterior and interior images of stores from this period.
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Art, Architecture and Photography
- Nakladatel
- Fuel
- Rozměr
- 18,6 x 22,3 x m
- isbn
- 978-0-9957455-8-2
- Počet stran
- 207
- datum vydání
- 1.01.2019
- ean
- 9780995745582
- Vazba
- měkká vazba
- jazyk
- angličtina
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- Poslechněte si zajímavé tipy na vánoční dárky. Co letos potěší každého čtenáře? | Vánoce voní knihou #2
- Vesmírníček: Letíme dál aneb už zase usínáme s vědou - jak rodiče hodnotí populární dětskou knihu? | RECENZE
- 3 důvody, proč využívat osobní odběr v našich prodejnách: Je rychlý, pohodlný a vždy ZDARMA!
- Teorie lásky od Ali Hazelwood – návyková směs vášně, břitkého humoru a jiskřivých dialogů | RECENZE
- Jedno temné okno: fascinující kniha, která vás zahalí do mlhy tajemství a magie | RECENZE
- Vaše oblíbená vánoční videa s tipy na dárky jsou zpět! Letos i formou podcastu! | Vánoce voní knihou 1
- Divé ženy - strhující román o síle ženské odvahy napříč staletími | RECENZE
- 5 největších pecek z Našeho nakladatelství pro měsíc listopad
- Šarlatový závoj je překvapivě napínavá fantasy jízda | RECENZE
- Tohle je návrat jako blázen! Tohle může být hit jako blázen. Radka Třeštíková vydává novou knihu!
- Dobro.čtení aneb Jak Petra Dobrovská přináší radost seniorům po celé České republice
- Stane se včera aneb Když je matka detektivem | RECENZE