Přidejte své hodnocení knihy
Hodnocení našich knihkupců: 0.0 z 5
Defekt
Stav Velmi dobrý
Vada Pomačkaný a natržený přebal, naražený hřbet a rohy, zašpiněné ořezy stránek.
Kniha ( pevná vazba )
Poznejte skrytou tvář města Brna a příběhy, které do něj vepsala historie. Ulicemi Brna proti proudu času není kniha odborná, je to vlastně návod. Nebo motivace. Protože jak chcete jinak poznat město, než se jím projít? My ale Brnem jen tak neprojdeme. My jej projedeme tramvají. Tramvaj je pro Brno typická. Každý den se jejím prostřednictvím… Přejít na celý popis
Skvělý výběr bestsellerů, které do konce prosince zakoupíte se slevou až 50 %! Více informací
Poznejte skrytou tvář města Brna a příběhy, které do něj vepsala historie. Ulicemi Brna proti proudu času není kniha odborná, je to vlastně návod. Nebo motivace. Protože jak chcete jinak poznat město, než se jím projít? My ale Brnem jen tak neprojdeme. My jej projedeme tramvají. Tramvaj je pro Brno typická. Každý den se jejím prostřednictvím dostáváme do škol, zaměstnání, na rande či za kulturou. Tramvaj má zkrátka pevné místo v našich životech a srdcích. Mnozí z nás si během každodenních přesunů čtou, ale někteří se dívají z oken. A vidí každodenní proměny svého města. A právě o nich je kniha Petra Fialy. O zmizelém a mizícím městě, o příbězích, které do něj vepsala historie i její obyvatelé. Spolu s autorem projedeme tratě od nejstarších, pocházejících z konce 19. století, přes linky z doby nacistické okupace a vystoupíme na konečné ryzí současnosti. Z oken uvidíme silnice, podjezdy, mosty, budovy i městské parky. Dozvíme se, kdo je vybudoval, proč vznikly a proč některé zanikly. Uslyšíme příběhy lidí a věcí, které by jinak navždy zmizely spolu s vyprávěním našich babiček. Kniha je samozřejmě doplněna bohatým obrazovým doprovodem, který pomůže vaší fantazii dát pevné kontury obrazu města Brna. Uvidíte staré centrum, stavbu výstaviště, historické vozy na okruhu Velké ceny, ale i továrny, kavárny nebo osvobození Brna.
4.1 z 5 8 hodnocení čtenářů
5× 5 hvězdiček 1× 4 hvězdičky 1× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 1× 1 hvezdička
Hodnocení našich knihkupců: 0.0 z 5
T.D. registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček
Pěkná kniha, dozvěděl jsem se spoustu zajímavostí nejen o "šalinové" dopravě, ale i o rozvoji města.
Iveta G registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt
Skvělá kniha pro všechny, kteří chtějí vědět více o historii brněnské ,,šalinové ,,dopravě
Michal Mach registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček
Nejsem jen fanouškem kolejových vozidel, ale jako rodilý Brňan, pamatující zrušení Tišnovky, jsem si se zaujetím a se vzpomínkami na dobu dávno minulou přečetl tuto knihu. Nepojednává jen o jednotlivých trasách šalin, ale i o dalších zajímavostech v okolí. Určitě bych uvítal více historických fotografií kolejových vozidel uložených v současnosti v depozitech, ale to by asi kniha musela mít pokračování. Knížka velice zajímavým způsobem spojuje postupnou výstavbu "šalinových" tratí s životem a výstavbou budov v jejím okolí. A vůbec nevadí, že dle recenzenta I.Hamerského jsem mládežník a lajcký veřejnista. Rád bych si přečetl i jeho odbornou publikaci, pokud nějakou obdobného formátu vydal.
Libor Hlaváček registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček
Zajímavá kniha pro amatérské milovníky i zkušené znalce stále ještě nedávné historie města Brna a zejména jeho tramvajové dopravy. Její hodnota nespočívá snad v literárním mistrovství, i když je psána svěžím a věcným jazykem, ale především ve faktografii a množství zajímavých a často i méně známých fotografií. Radost pro tramvajové šotouše.
Ivan Hamersky registrovaný uživatel 1 z 5 hvězdiček
Knížka spíš pro mládež a laickou veřejnost než pro fanoušky brněnských šalin. Nepříliš kvalitní tisk malých fotografií, v tomto případě i s ohledem na rozsah publikace, méně by bylo více. Přesto, že se nejedná o publikaci odbornou, zásadní nedostatek je v absenci zdrojů informací, o autorech většiny fotografií ani nemluvě. Vzhledem ke svému věku musel autor knihy tyto zdroje nutně použít. Některé fotografie mají nesprávný popisek, většina snímků je všeobecně známá včetně jejich autorů, dnes většinou již zesnulých. Publikace, respektive rukopis, asi neprošel faktografickou korekcí, což je vzhledem k minulému nebo snad ještě dosavadnímu členství autora v brněnském "Tramvajklubu" (zal.1970) zarážející. Knihovna a archiv tohoto spolku obnáší stovky publikací a tisíce fotografií, takže není obtížné z nich čerpat. Přes tato fakta je však třeba zdůraznit přínos této publikace pro doplnění všeobecných znalostí v kolekci tzv. Brunensií, zvláště pak dopravních. Ivan Hamerský, Brno [*1945 v Brně, od r.1960 let sběratel brněnských "tramvajálijí", řidič tramvaje 1969-1985, člen Tramvajklubu 1970-1995, zakladatel a předseda klubu "MORAVIA" (Klub železničních a tramvajových modelářů Brno ll.) 1985-2015 a šéfredaktor stejnojmenného abonentního bulletinu vydávaného v letech 1986-1995.]
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.