0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaZtracené diorama: příběh unikátního československého exponátu na Světové výstavě v New Yorku v roce 1939
Kniha ( měkká vazba )
- Produkt je nedostupný.
Na Světové výstavě v New Yorku v roce 1939 chtěla mladá Československá republika demonstrovat své úspěchy na obchodním i kulturním poli. Počátek nacistické okupace v březnu 1939 tento záměr fatálně překazil. Díky úsilí nového amerického výstavního výboru se ale přesto podařilo československý pavilon otevřít a po celou dobu prodloužené výstavy… Přejít na celý popis
Měla to být idylická dovolená v horách, která udělá tečku za nešťastnou životní etapou... Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Femme Fatale
-
The dignity of man...
-
Někdy v sukni
-
NOVINKA Kinetismus
-
Emil Holub
-
Tomáš Hlavina
-
Daleko od hlučícího davu / Far from the Madding Crowd
-
Půlnoc umění, cesty sběratelství
-
Tvar mezi dívkou dívající se do mobilu a jejím mobilem
-
Sběratel
-
Tvůrci fenoménu Baťa - Ti, jenž proslavili jméno Baťa napříč světem
-
Stanislav Podhrázský a přátelé / and Friends
-
Skica jako prvotní vizualizace myšlenky
-
Spontánní historická graffiti v sakrálním prostoru
-
Drapérie
-
PŘIPRAVUJEME Mozek pod vlivem umění - Jak nás různé druhy umění mění
-
Umění z temnot
-
NOVINKA Ženy a dobrodružství Bohumila Konečného
-
Dobrodružný svět Zdeňka Buriana
-
Očima Franze Kafky
-
NOVINKA Umění
-
PŘIPRAVUJEME Neprakta
-
Defektní Myšlení obrazem: Vizuální události Miroslava Petříčka. (Defekt)
-
Svět v plakátech
Na Světové výstavě v New Yorku v roce 1939 chtěla mladá Československá republika demonstrovat své úspěchy na obchodním i kulturním poli. Počátek nacistické okupace v březnu 1939 tento záměr fatálně překazil. Díky úsilí nového amerického výstavního výboru se ale přesto podařilo československý pavilon otevřít a po celou dobu prodloužené výstavy jej provozovat jako memento okupovaného Československa. Jedním z exponátů, který měl ukázat výtvarnou úroveň československých umělců a zaujmout nejen dětské návštěvníky, bylo obrovské dioráma s námětem „Inaugurace George Washingtona 30. dubna 1789“. Původcem myšlenky byl generální komisař Československého výstavního výboru Hugo Vavrečka, financování zajistil továrník Jindřich Waldes a autory dioramatu byli Václav Fiala, Minka Podhájská, Václav Nejtek a Evžen Březinský. Téměř 9 metrů široké dioráma obsahovalo mimo realistického nábřeží v New Yorku i více než 200 loutek vytvořených podle dobových rytin. Dioráma mělo být po skončení výstavy věnováno městskému muzeu v New Yorku, ale v současné době netušíme, kam bylo skutečně umístěno. Předmětem našeho bádání bylo popsat příběh ojedinělého exponátu a zasadit jej do širšího rámce okolností československé účasti na Světové výstavě v New Yorku.
- Nakladatel
- Západočeské muzeum v Plzni
- datum vydání
- 30.09.2020
- ean
- 9788072471607
- Počet stran
- 137
- jazyk
- čeština
- Vazba
- měkká vazba
- isbn
- 978-80-7247-160-7
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- 6 tipů, jak si vychovat malého knihomola
- Zpovědní klub – máte rádi med? Tahle kniha je ještě sladší! | RECENZE
- Romance plná britského humoru a další knižní novinky | Vůně nových knih 33
- Naše matka – dusivé pokračování, které zraje k dokonalosti | RECENZE
- Poslechněte si Dobrý rozhovor se Štěpánem Kozubem a poznejte jeho duši i postoj k umění
- Epizody 2084 – orwellovská povídková divočina, která odhaluje temné stránky pokroku | RECENZE
- Děkujeme za vaši podporu! Chaos na farmě získal 2. místo v soutěži Hračka roku
- Dárkové knižní poukázky: Ideální firemní dárek pro zaměstnance nejen na Vánoce
- Nenasytní mrtví pokračují v nastavených kolejích, jen svižněji a lépe | RECENZE
- Pohádková young adult romantasy od Stephanie Garber a další knižní novinky | Vůně nových knih
- 4 nejčtivější kousky od značky RED pro měsíc říjen
- Bylo nebylo jedno zlomené srdce – magie, intriky, krutý princ a jedna naivní dívka | RECENZE