0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je vyprodaný.
In the heyday of the automobile, marketing cars was an exacting process. Selling the public one of their major life purchases involved not only traditional advertising but also a crucial item that extolled the virtue of the cars: the brochure. Often oversize and sumptuously produced, including acetate overlays with fabric and paint swatches,… Přejít na celý popis
Podzim je ideální čas na to, ponořit se do temných a mrazivých příběhů, které vás udrží v napětí až do poslední stránky. Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Sheer: Yves Saint Laurent
-
Azzedine Alaia: A Couturier's Collection
-
Little Book of Tom Ford
-
The Rebel's Wardrobe
-
Christian Dior
-
Modern Gentleman’s Handbook
-
Versace Catwalk: The Complete Collections
-
World According to Alexander McQueen
-
Yves Saint Laurent: Flora
-
The Incomplete: Highsnobiety Guide to Street Fashion and Culture
-
Dandy Style: 250 Years of British Men's Fashion
-
Fashion Designers A–Z. 40th Anniversary Edition
-
The Fashion Vlogger's Handbook
-
Chanel: The Karl Lagerfeld Campaigns
-
1000 Deadstock Sneakers: The Dream Collection
-
Bata Shoe Museum: A Guide to the Collection
-
The Dior Style Principles
-
Icons of Style - Taylor Swift: The story of a fashion icon
-
The Cartier Tank Watch
-
Chloe Catwalk
-
Fashion Illustration step by step
-
The House of Gucci : A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour, and Greed
-
The Little Guide to Yves Saint Laurent
-
Nike: Better is Temporary
In the heyday of the automobile, marketing cars was an exacting process. Selling the public one of their major life purchases involved not only traditional advertising but also a crucial item that extolled the virtue of the cars: the brochure. Often oversize and sumptuously produced, including acetate overlays with fabric and paint swatches, brochures were only available at dealer showrooms or auto fairs—hence specimens of antique and vintage car brochures are rare collector’s items today. Frequently overlooked in design and automotive histories, this ephemera offers a lucid mirror image of tastes, consumerism, and buying habits since the dawn of the automobile. Automobile Design Graphics presents for the first time a comprehensive overview of this mostly forgotten breed of collateral advertising. From the most obscure (Tucker, Ajax, Columbia) to the most iconic (General Motors, Ford, Chrysler), the visual history brings together over 500 reproductions from these rare and collectible customer brochures. Across eight decades, they present not only some of the finest cars, but also some of the best illustration and graphic design of the 20th century. Ancillary examples of automotive literature, including the elaborate dealer manuals are also featured, alongside essays by automobile and cultural historian Jim Donnelly and preeminent design historian Steven Heller. Testament to a bygone era when cars were, quite simply, the stuff dreams were made of, this book is a visual and informative pleasure for car enthusiasts, designers, and pop culture aficionados alike
- Nakladatel
- Taschen
- Rozměr
- 250 x 317
- isbn
- 978-3-8228-5371-9
- Počet stran
- 368
- datum vydání
- 1.01.2016
- ean
- 9783822853719
- Vazba
- pevná vazba
- jazyk
- angličtina
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- 6 tipů, jak si vychovat malého knihomola
- Zpovědní klub – máte rádi med? Tahle kniha je ještě sladší! | RECENZE
- Romance plná britského humoru a další knižní novinky | Vůně nových knih 33
- Naše matka – dusivé pokračování, které zraje k dokonalosti | RECENZE
- Poslechněte si Dobrý rozhovor se Štěpánem Kozubem a poznejte jeho duši i postoj k umění
- Epizody 2084 – orwellovská povídková divočina, která odhaluje temné stránky pokroku | RECENZE
- Děkujeme za vaši podporu! Chaos na farmě získal 2. místo v soutěži Hračka roku
- Dárkové knižní poukázky: Ideální firemní dárek pro zaměstnance nejen na Vánoce
- Nenasytní mrtví pokračují v nastavených kolejích, jen svižněji a lépe | RECENZE
- Pohádková young adult romantasy od Stephanie Garber a další knižní novinky | Vůně nových knih
- 4 nejčtivější kousky od značky RED pro měsíc říjen
- Bylo nebylo jedno zlomené srdce – magie, intriky, krutý princ a jedna naivní dívka | RECENZE