Divadlo ulice / Theatre of the Street
Divadlo ulice / Theatre of the Street - Lada Hubatová-Vacková Nedostupné

Kniha ( pevná vazba )

    • Produkt je vyprodaný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Teoretik Karel Teige ve dvacátých letech minulého století použil slovní metaforu "divadlo ulice" pro pulzující, dynamický vizuálně-akustický děj, který se tou dobou odehrával v centrech větších měst. Měl tím na mysli nejen všudypřítomný dopravní lomoz a ruch, ale i novou urbánní ikonografii, kterou tvořily vývěsní štíty, portály obchodů,… Přejít na celý popis

Joanne K. Rowlingová: Harry Potter a Kámen mudrců - MinaLima Prožijte s Harrym Potterem jeho první rok v Bradavicích jako nikdy předtím! Toto okouzlující vydání obsahuje kompletní původní text J.K. Rowlingové, přes 150 barevných ilustrací a 8 interaktivních prvků. Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

Teoretik Karel Teige ve dvacátých letech minulého století použil slovní metaforu "divadlo ulice" pro pulzující, dynamický vizuálně-akustický děj, který se tou dobou odehrával v centrech větších měst. Měl tím na mysli nejen všudypřítomný dopravní lomoz a ruch, ale i novou urbánní ikonografii, kterou tvořily vývěsní štíty, portály obchodů, osvětlené výkladní skříně, fasádní velkoplošná reklama a blikající neony.Výkladní skříně s rafinovaně aranžovaným zbožím neušly pozornosti surrealistů, kteří obdivovali jejich absurdní a vynalézavé sestavy, světelné iluminace byly blízké experimentům konstruktivistů, reklamy a nápisy vycházely z moderní typografie a osvědčených postupů, jak získat pozornost kolemjdoucích a "flanérů".Pro pochopení meziválečného modernismu představuje ono pomíjivé "divadlo ulice" klíčové téma, přesto se tato oblast nestala nikterak rozšířeným námětem pro odborné studie.Tato kniha se snaží najít průsečík mezi obchodem a uměním, mezi "nízkým" a "vysokým", mezi popkulturou, komerční propagací a nezávislou tvorbou. Publikace obsahuje pět odborných studií, které reklamní praktiky prezentují v kontextu výtvarného umění, architektury, fotografie, filmu a nových technologií spjatých s elektrifikací měst. Místně a časově se studie soustřeďují na rámec Československa vymezený lety 1918-1938 s výběrovými odkazy na evropské relace.Textovou část doplňuje bohatá obrazová dokumentace vycházející z rešerší dobových periodik, archivů, soukromých i veřejných sbírek. Jako určitý anachronický prvek je do knižního bloku vsazen - na průsvitném papíře - soubor dvaceti kreseb Evy Koťátkové, který rozvíjí zkoumané téma na hranici mezi pragmatismem obchodu a "křečovitou krásou" surrealismu. Grafika Adéla Svobodová.Kniha vychází s podporou Grantové agentury ČR v česko-anglické jazykové mutaci.

Sdílet

Nakladatel
UMPRUM
datum vydání
30.09.2021
ean
9788088308430
Počet stran
372
jazyk
angličtina
Vazba
pevná vazba
isbn
978-80-88308-43-0

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Další knihy autora

Další knihy autora

Všechny knihy autora

Všechny knihy autora

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 1 074 Kč Nápověda