5.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je nedostupný.
Helen Levitt´s pictures haunt like an intimate ghost - ever present, never forceful, curious, receptive. In 1938 Levitt accompanied Walker Evans on a number of trips when he photographed passengers on the New York subway and soon she was taking her own shots. More empathetic and informal with a camera, Levitt´s finest photographs came from… Přejít na celý popis
Nakrmte svou čtečku novými e-knihami se slevou, které se i po celý listopad ponesou v halloweenském duchu! Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
The Advertising Photographs
-
Walter Chandoha. Cats. Photographs 1942–2018
-
Women Photographers
-
STILL: The Art of Noticing
-
Robert Frank: Trolley — New Orleans
-
A Series of Glances
-
Harry Gruyaert: India
-
NOVINKA In the Shadow of Photography
-
Henri Cartier-Bresson: Paris Revisited
-
Why We Photograph Animals
-
The Magic of Japanese Zen Gardens
-
The Presence of Something Past
-
Skateboard
-
Film Book : A Complete Guide to the World of Cinema
0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazba -
The Story of Art
-
1964: Eyes of the Storm
-
Tiny Living Spaces
-
The Dog in Photography
-
The Portrait Photographer´s Manual
-
Charles J. Stick and His Gardens
-
Marie Tomanova: New York New York
-
Henri Cartier-Bresson: Europeans
-
Bauhaus. Updated Edition
-
I Work at Home : Home Offices for a New Era
Helen Levitt´s pictures haunt like an intimate ghost - ever present, never forceful, curious, receptive. In 1938 Levitt accompanied Walker Evans on a number of trips when he photographed passengers on the New York subway and soon she was taking her own shots. More empathetic and informal with a camera, Levitt´s finest photographs came from being present to the world, allowing herself to be seen as a fellow citizen, not as a photographer setting herself apart. The disarming ease of Levitt´s pictures builds up, page after page, into an undeniably singular attitude to the medium and the world. It was around 1978 that Levitt made her return to the subway, a full four decades after that first foray. She seems to have picked up exactly where she had left off in 1938, but in general her photography was less restricted, more in keeping with her looser street photographs. By the 1970s, public behaviour on the subway was much less formal, there was "elbow room". This is the most comprehensive publication of Helen Levitt´s photographs from the New York subway, many of which are published here for the first time.
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Art, Architecture and Photography
- Nakladatel
- Buchhandlung Walther Konig
- datum vydání
- 1.01.2016
- ean
- 9783960981220
- Počet stran
- 84
- jazyk
- angličtina
- Vazba
- pevná vazba
- isbn
- 978-3-9609812-2-0
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
5.0 z 5 1 hodnocení čtenářů
1× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- Poslechněte si zajímavé tipy na vánoční dárky. Co letos potěší každého čtenáře? | Vánoce voní knihou #2
- Vesmírníček: Letíme dál aneb už zase usínáme s vědou - jak rodiče hodnotí populární dětskou knihu? | RECENZE
- 3 důvody, proč využívat osobní odběr v našich prodejnách: Je rychlý, pohodlný a vždy ZDARMA!
- Teorie lásky od Ali Hazelwood – návyková směs vášně, břitkého humoru a jiskřivých dialogů | RECENZE
- Jedno temné okno: fascinující kniha, která vás zahalí do mlhy tajemství a magie | RECENZE
- Vaše oblíbená vánoční videa s tipy na dárky jsou zpět! Letos i formou podcastu! | Vánoce voní knihou 1
- Divé ženy - strhující román o síle ženské odvahy napříč staletími | RECENZE
- 5 největších pecek z Našeho nakladatelství pro měsíc listopad
- Šarlatový závoj je překvapivě napínavá fantasy jízda | RECENZE
- Tohle je návrat jako blázen! Tohle může být hit jako blázen. Radka Třeštíková vydává novou knihu!
- Dobro.čtení aneb Jak Petra Dobrovská přináší radost seniorům po celé České republice
- Stane se včera aneb Když je matka detektivem | RECENZE