4.4 z 5 80 hodnocení čtenářů

50× 5 hvězdiček 16× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• Alisi registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Kdybych mohla dat 10 hvezd, tak je dam! Tahle kniha je neskutecna! Prostredi v kterem se odehrava je nejlepsi co za posledni dobu co jsem cetla. Pribeh je propracovany. Knizka vas naprosto pohlti a musite jen cist a cist.. na konci ve vas zanecha milion pocitu. Doporucuji vsem co maji radi temne prostredi.. neco mezi nebem a zemi a skvelou chemii! Tato autorka proste umi! Vic jejich knih v prekladu. Jednim slovem WOW

• anet-jan-book registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt Hodnoceno z aplikace

Tak tohle byl mazec. Něco takového jsem četla poprvé a o to víc mám rozporuplné pocity. Je to gotická dark romance. Bylo to velmi tajemné, vášnivé ale taky strašidelné a záhadné s detektivní zápletkou a plno otazníkama. Kniha mě zaujala především nádhernou tajemnou obálkou a nádhernou ořízkou, která krásně doplňuje celek. Co bych ale na začátek chtěla dodat je, že i autorka sama varuje na začátku knihy, že tento příběh není určen pro každého a to hlavně pro citlivé duše a nejen ty. Jsou tu dost témata sebevražd,psychichiatrie atd... Tahle kniha je o mladé dívce jménem Corvina Clemmová, která má oba rodiče kteří trpí schizofrenii a paranojou. Tatínek už nežije a teď přichází i o maminku, jediného blízkého člověka, který ji vždy rozuměl. Ona sama strávila nějakou dobu na psychiatrické léčebné, nicméně u ní se nemoc neprojevila. Jednoho dne dostane ručně psaný přijímací dopis od tajemné univerzity Nikdyvíce. Tato univerzita je hlavně pro studenty, kteří mají mimo jiné i psychické problémy. Pak tu máme ještě tajemného, charismatického a velmi sexy profesora Vada Deverella. Profesora a zároveň studenta, který na teto univerzite dokončuje svou disertaci a zároveň učí. Zde se setkává s Corvinou a jakmile ji uvidí, je mu jasné, že ho tato dívka neskutečně přitahuje. A ikdyž je vzájemná přitažlivost a sympatie na této univerzitě mezi profesorem a studentkou zakázaná, nelze tomu odolat…ani za cenu, že je tento vztah od začátku odsouzen k nezdaru. Jediné co ví je, že ji musí ochraňovat. A tak začíná příběh plný tajemství, lásky, vášně, duchařiny, strachu, samoty a záhad, který najdete tam, kde byste je opravdu nikdy nečekali… Závěr mě dostal do kolem, prostě tohle jsem nečekala ani za mák. Zůstalo mi plno otázek na které jsem nedostala odpovědi, plno tajemství, které bych ráda odhalila ale nejspíš zůstanou skrytá a to nemluvím o hlavě plné myšlenek, které jsou spojené s příběhem. ,,Tohle vydrží, dokud na mém hrobě přestanou kvést růže, které sdílí kořeny s růžemi na tvém hrobě”. Určitě doporučuji všem, kteří mají rádi tajemná místa, milují takový podzim, kde je mlha a ponurá atmosféra, gotiku a především dark romanci.

• S.nosem.v.knize registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt Hodnoceno z aplikace

Tak tohle by byl super námět na film. Doporučuji pustit si ke čtení ponurou hudbu, zapálit svíčku a číst v noci, pak je to skvělý zážitek

• Energi registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Naprosto úžasný příběh který jsem četl jedním dechem. Nechybí tam napětí, vzrušení, dokonce jsem tam i stavy strachu a úzkosti. Tuhle knížku opravdu doporučuju a kdoví třeba bude i nějaký pokračování.

• Sabina_m registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Gothikana je ta kniha kterou byste měli číst na podzim... Tato kniha se mi moc líbila, a když jsem zjistila na konci že je založena na pravdě tak se mi líbila o to víc.Doporučuji čtenářům si knížku přečíst pokud mají rádi romantasy.

• Kristýna Havelková registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Kniha mne naprosto dostala. Takovéto žánry já naprosto miluji ale zvrat na konci, OMG to jsem naprosto nečekala a o to víc tato kniha si zaslouží plný počet hvězd. Doporučuji.

• Václava Havlíková registrovaný uživatel 4 z 5 hvězdiček

Musim rict, že kniha mě hodně bavila a překvapila mě.. velice pozitivně.. postavy jsou všechny super i ty záporné.. je otázkou, zda v knize bylo vážně nadprirozeno či cely pribeh byl veden pouze pomatenou mysli hlavní hrdinky... na to si už musí každý odpovědět sám.. za mě hodně povedena kniha, I nějaké chyby v překladu jsem ji odpustila a to je co říct.

• Granátové jablíčko registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt Hodnoceno z aplikace

Nemohla jsem se odtrhnout, zápletka byla výborná do poslední chvíle jsem nic netušila. A ty scény? Boze ano

• marketread registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Tak tahle kniha vás rozboří. Záhadné, temné, vzrušující a velmi zneklidňující. Naprostá dokonalost.

• Avelline registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

Zajímavý, originální příběh, dobře se četlo. Super dojmu bohužel škodí český překlad...

• Lalzie registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Skvělá detektivní romance s lehkým hororovým nádechem. Neměla jsem téměř žádná očekávání, ale tahle byla vážně bomba. Třešnička na dortu byl opravdu nečekaný závěr, který mě víc než překvapil.

• Nikola Krajčovič registrovaný uživatel 2 z 5 hvězdiček

#gothikana @authorrunyx @vydavatelstvo_motyl Ja netuším ako začať. Ďakujem za spoločné čítanie babám, ktoré do toho išli somnou. Bez nich by som to pravdepodobne nedala. Ďakujem za postrehy, ktoré boli rôznorodé. Dve strany. Jedna bola nadšená a tá druhá menej. Čo myslíte, do ktorej patrím? No áno. Presne tak, do tej druhej. Autorka na začiatku upozorňuje, že hlavná postava je všeliaká a presne takého ho chcela mať. Je si vedomá toho, že u recezentov by neprešiel. Ale či už upozornila vopred alebo nie, nič nemení na mojom názore, že mi prišiel nevyspelý aj s malou vranou. Ďalšie upozornenie, že čerpala zo svojho života. Chcela by som vedieť, čo z toho zažila. Ples? Situácie nedotiahnuté a v prvej časti som sa nedozvedela najväčsiu záhadu, čo mi je ľúto. Príbeh bol na preskačku, kde ma autorka aj na chvíľu vtiahla do deju, ale potom to bolo len o sexe, nedostatočných informáciach... Škoda, že nechcem spoilerovať, ale tak ako sa vyjadrovali, ich komunikácia, celý príbeh na mňa pôsobil nedostatočne. A príbeh? Nič šokantné, ozbrojujúce a tak sa z toho dalo vyťažiť. Záhadný les, desivý hrad, tajomný učiteľ. Tak dobre to znie. Je mi to tak ľúto, veľmi som sa tešila na príbeh. Obálka a oriezka je neskutočná. Mňa to nebavilo a naozaj som sa snažila tam nájsť niečo wau a čakala som nakoniec, že sa moje hodnotenie zlepší. Žial, nie. To už som dlho nedala, ale hlavne za sklamanie. 2⭐️ Som prvá, kto dal Ghotikane 2⭐️ Ako sa páčil príbeh vám? Ďakujem @knihyprekazdeho.sk za knihu na stránke si ju objednáte za super cenu. #spolupracasnikou #knihyprekazdeho #bookstagram #books

• Moncas registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Hodnoceno z aplikace

Kniha mě dostala svou tajemností a dějem , na začátku to vypadalo že to bude typická fantasy no hodně překvapila ve všech směrech určitě doporučuji

• Karolina registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Wow. Přečteno na jeden zátah. Podzim, svetr, hrnek s čajem. To si fakt dejte! Moc doporučuju si ke čtení pustit playlist, který je uvedený na začátku knihy (je rovnou sestavený na spotify pod názvem GHOTIKANA PLAYLIST). Atmosférou a prostředím mi hodně připomíná Wednesday, někdy až trochu moc. Nicméně jen na začátku knihy a pak se příběh vydává svým vlastním směrem. Těžká témata psychických onemocnění, sebevražd a další jsou dobře a citlivě podaná, kladně hodnotím i upozornění na začátku knihy pro citlivější čtenáře. Nebyla jsem úplně nadšená z obálky a čekala jsem na základě toho nějaký postpubertální kýč, ale kdepak, skvěle postavený a čtivý příběh, trochu víc spicy.

• Michaela registrovaný uživatel 1 z 5 hvězdiček

1.5* a to jsem štědrá. Ugh. Asi moje nejpoužívanější věta v recenzích: "taková škoda potenciálu"! Příběh jako takový mě zajímal, vibes tam byly, ale skoro nic se nevyřešilo - nevím, jestli kvůli plánovnému pokračování, ale spíš to působilo, že se autorka nemohla rozhodnout, jestli chce zapojit nadpřirozeno, nebo vše vysvětlit logicky... už od začátku mi ale bylo jasné, že to bude průser, když jsem prečetla popis FMC jako neurčité rasy s přírodníma fialovýma očima (wattpad se hlásí a chce svůj příběh zpátky). Chemii postav jsem vůbec necítila, díky timeskipům to bylo spíš tell-not-show a měli jsme věřit, že se jejich vztah budoval mezitím, vedlejší charaktery mě absolutně nezajímaly. Eventuelně naprosto nadbytečné sex scény (nemám nic proti nim, pokud něčemu slouží), které pak už ani nebyly popsané, pouze že proběhly, a když už popsané byly, znělo to pomalu... jak u lékaře? A některé věci, co v realitě takhle prostě nefungují, působily, že je napsal muž nebo panna, zkrátka člověk, co o tom nic neví. :')

• Iveta NAVRKALOVÁ registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Skvělý Zase úplně něco jiného , fantasy miluju ale tady to bylo protkane ducharinou a musí říct, že jsem se večer sama doma i bála Každopádně velmi zajimava kniha, dej mě bavil a četla se jedním dechem. Příběh hlavní hrdinky a jejího ďábla byl plny vášně , lásky a tajemna. Navíc má autorka poptevrene dvířka pro další díl ale zároveň vás konec dílu nevytočí tím, že nemáte po ruce hned pokračování.

• Barbora Rothova registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

Kniha sa dá zhltnúť dosť rýchlo vďaka ľahkému rozprávačskému štýlu. Autorka dobre dávkuje záhady a atmosféru. Strašidelné príbehy o hrade Verenmore boli vykreslené zaujímavo a celkom ma táto časť príbehu bavila. Pochmúrne studené počasie sa k tomu dobre hodilo. Záver dopadol z tohto hľadiska celkom v pohode. Názov samotného hradu našťastie nebol preložený do slovenčiny ako v prípade českej verzie, kde dostal meno Nikdyvíce (au!). Corvina bola celkom sympatická svojou snahou prvýkrát v živote niekam zapadnúť. Počas štúdia dozrieva, hľadá samu seba a odvažuje sa správať prirodzene pred cudzími ľuďmi. Dávam plus za to, že nebola prehnane sentimentálna ani nedramatizovala. Pokiaľ ide o Vada, mal svoje svetlé stránky, dokázal Corvinu podporiť a získať si jej dôveru. Tróp študentka-učiteľ mám rada, ale erotické scény sú kameňom úrazu knihy. Autorka zachádza hlboko do literárneho porna a nijako sa nezdržiava slow-burnom či postupným zbližovaním, čo je škoda. A použitý slovník dosť traumatizoval moje oči. Čo sa tohto týka, s autorkou sme si veľmi nesadli. Chýbala mi rafinovaná elegancia. V príbehu vyskočilo aj zopár detailov, pri ktorých som nadvihovala obočie – napríklad Corvinino neustále pobehovanie po vonku len vo svetri, divný ples, Vadovo hrbenie sa pri hre na klavíri (chrbtica a každý klavirista musia plakať), atď. Takéto detaily dokážu priemernú knihu zmeniť na výbornú... alebo naopak. Keby autorka menej tlačila na pílu, mohla to byť dobrá kniha, lebo postupné odhaľovanie tajomstiev bolo pútavé, aj vedľajšie postavy boli fajn, hoci nedostali veľa priestoru kvôli častým erotickým scénam. Takto u mňa ostáva Gothikana v kategórii lepšieho priemeru. Zábava na jedno popoludnie, ale milovníčkam žánru bude mať čo ponúknuť.

• Jiřina Semerádová registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček

Skvělý námět, ale zpracování, styl psaní mi nesedl . Chvilkami hodně napínavý, ale k hlavním hrdinům jsem si žádný vztah , sympatie nedokázala vytvořit. Aspoň, že ten epilog nebyl přeslazený .

• Natálie registrovaný uživatel 3 z 5 hvězdiček Zakoupil produkt

Za mě velké ne, pokud je vám více než 15. A vlastně pokud je vám méně, tak už vůbec ne. Toxický vztah, sexuální scény drastické a příběh chvílemi hezký, ale autorčin styl psaní mi vůbec nesednul. Po dočtení jsem zklamaná.