0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha
- Produkt je nedostupný.
The face of Spain. The undeniable pinnacle of the golden age of Spanish painting. Acclaimed for its blending of realism with atmosphere, and for its deeply sensitive appreciation of character, the work of Diego Rodríguez de Silva y Velázquez (1599-1660) represents the undeniable pinnacle of the golden age of Spanish painting. Born in… Přejít na celý popis
Neplaťte poštovné! Poštovné za vás zaplatíme my! Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Cézanne: Landscape into Art
-
Goya
-
Michelangelo
-
Why do we need art? What do we gain by being creative? And other big questions
-
Painted People
-
Turning Heads: Rubens, Rembrandt and Vermeer
-
The History of African Art
-
The Art Book
-
How to See
-
Modern Art 1870–2000. Impressionism to Today
-
Renoir (Phaidon Classics)
-
Francis Bacon: A Self-Portrait in Words
-
Man Ray - Self-Portrait
-
The Death of Francis Bacon
-
Dalí (World of Art)
-
David Hockney. A Chronology. 40th Anniversary Edition
-
Flanders (Spectacular Places)
-
Masterpieces of Fantasy Art. 40th Anniversary Edition
-
French Painting 1830 - 1920
-
Picasso. The Women of His Life
-
The Vincent van Gogh Atlas
-
Library of Esoterica
-
Art Nouveau 2
-
Thinking through the image: The visual events of Miroslav Petříček
The face of Spain. The undeniable pinnacle of the golden age of Spanish painting. Acclaimed for its blending of realism with atmosphere, and for its deeply sensitive appreciation of character, the work of Diego Rodríguez de Silva y Velázquez (1599-1660) represents the undeniable pinnacle of the golden age of Spanish painting. Born in Seville but of Portuguese origin, Velázquez became Court Painter to Philip IV in 1623. A steady worker, using primarily sombre low-toned coloring, he met Rubens in 1628, and soon after made a first trip to Italy. The pictures painted there reveal a growing interest in both color range and in the male nude. Velázquez only returned to Italy once again in the late 1640's, where he painted his famous portrait of Pope Innocent X and his only female nude, the "Rokeby Venus". But his greatness lies perhaps in his empathetic studies of such characters as the dwarf playmates of the royal children. The weathering of the skin, rags and mortality, as well as the ageing face of the despondent monarch increasingly preoccupied him in later years. The power, insight and brilliant technique of these paintings were to prove profoundly influential on such later artists as Manet, Delacroix, Picasso and Bacon. About the Series: Every book in TASCHEN's Basic Art Series features: a detailed chronological summary of the artist's life and work, covering the cultural and historical importance of the artist approximately 100 color illustrations with explanatory captions a concise biography
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Art, Architecture and Photography
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- 6 tipů, jak si vychovat malého knihomola
- Zpovědní klub – máte rádi med? Tahle kniha je ještě sladší! | RECENZE
- Romance plná britského humoru a další knižní novinky | Vůně nových knih 33
- Naše matka – dusivé pokračování, které zraje k dokonalosti | RECENZE
- Poslechněte si Dobrý rozhovor se Štěpánem Kozubem a poznejte jeho duši i postoj k umění
- Epizody 2084 – orwellovská povídková divočina, která odhaluje temné stránky pokroku | RECENZE
- Děkujeme za vaši podporu! Chaos na farmě získal 2. místo v soutěži Hračka roku
- Dárkové knižní poukázky: Ideální firemní dárek pro zaměstnance nejen na Vánoce
- Nenasytní mrtví pokračují v nastavených kolejích, jen svižněji a lépe | RECENZE
- Pohádková young adult romantasy od Stephanie Garber a další knižní novinky | Vůně nových knih
- 4 nejčtivější kousky od značky RED pro měsíc říjen
- Bylo nebylo jedno zlomené srdce – magie, intriky, krutý princ a jedna naivní dívka | RECENZE