0.0 z 5 hvězdiček
E-knihaE-kniha
- Ihned ke stažení
-
Kniha je ve formátu PDF
279 Kč s DPH
Jsme transparentní
Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl navazuje na stejnojmenné dílo, Diagnostika dítěte předškolního věku, doplňuje ho a podrobněji rozpracovává některá témata. Přináší množství aktuálních informací, které se pedagogické diagnostiky dětí v předškolním věku v současné době dotýkají. Autorky v knize reagují… Přejít na celý popis
-
357 Kč s DPH Skladem
Skvělý výběr bestsellerů, které do konce prosince zakoupíte se slevou až 50 %! Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Psychologie pro učitelky MŠ
-
Tvořivá logopedie a rozvoj řeči
-
Komunikace dětí předškolního věku
-
Logopedická cvičení
-
Barevný rok
-
Dítě a mateřská škola
-
AHA! Rodičovství
-
Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte
-
Hry, sítě, porno
-
Inkluzivní speciální pedagogika
-
Dítě s mentálním postižením ve škole
-
Speciální pedagogika v praxi
-
Šťastně až na věky
-
První pomoc pro každého
-
Vývoj dítěte do jednoho roku
-
Písmenková logopedie
-
Dítě a mateřská škola
-
Máme dítě s ADHD
-
Bezvýhradná akceptace ve výchově dítěte
-
Spolupráce mateřské školy se školským poradenským zařízením
-
Znevýhodněný žák
-
Odolné dítě
-
Škola, ideje a hodnoty ve věku tl;dr
-
Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem
Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl navazuje na stejnojmenné dílo, Diagnostika dítěte předškolního věku, doplňuje ho a podrobněji rozpracovává některá témata. Přináší množství aktuálních informací, které se pedagogické diagnostiky dětí v předškolním věku v současné době dotýkají. Autorky v knize reagují na nejčastější otázky, s nimiž se ve svojí odborné praxi setkávají, například: „Jak často mám diagnostiku dělat? Jak ji mám provádět? Používám správné přístupy?“ A formou odpovědí na tyto dotazy přináší hlubší vhled do problematiky, kterou mnohdy nemají učitelky mateřských škol zcela ujasněnu. Teoretické základy jsou východiskem pro úspěšnou diagnostiku i intervenci Pro čtenáře je velmi přínosné propojení praktických otázek a odpovědí s širšími teoretickými souvislostmi. V praxi se totiž ukazuje, že právě nedostatečné teoretické znalosti jsou mnohdy příčinou nesprávně realizované pedagogické diagnostiky. První kapitoly objasňují rozdíly mezi statickou a dynamickou diagnostikou z pohledu jejich cíle, forem i obsahu. Každá z nich má v procesu rozvoje dítěte své místo a autorkám se velmi hezky podařilo prezentovat jak jejich výhody, tak i úskalí. Statická diagnostika je zaměřena na stav a porovnává výkony dětí oproti ostatním vrstevníkům. Naproti tomu dynamická diagnostika sleduje a podporuje proces učení. Znalost typů diagnostik může učitelům v mateřských školách napomoci zorientovat se ve vlastní diagnostické činnosti a najít odpověď na to, co mají zjišťovat a jakým způsobem. Diagnóza není cílem, cílem je hledání řešení a podpora dítěte Autorkám se nenásilnou formou a praktickými příklady podařilo vysvětlit, že základem pedagogické diagnostiky je vytvoření systému péče, který vychází ze znalosti dítěte, poznání jeho možností, schopností, dovedností a dalších okolností vývoje, a rozpoznání silných i slabších stránek dítěte. Objasňují, že hlavním záměrem a smyslem pedagogické diagnostiky je zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu. Diagnostika je v publikaci prezentována jako podklad pro stanovení cílené vzdělávací nabídky, pro kontinuální vyhodnocování podmínek a průběhu vzdělávacího procesu tak, aby každé dítě mohlo zažít pocit úspěchu, pocit vlastní hodnoty, vlastního přínosu ve vývoji a učení se. Aby nabylo důvěru v to, co umí, tedy ve své schopnosti a dovednosti. Aby získalo odvahu i chuť poznávat a obohacovat se o nové zkušenosti. Vzdělávací nabídka se neřídí pouze věkem dítěte, ale zejména specifiky v jeho vývoji Pro pochopení podstaty individualizace vzdělávání je stěžejní kapitola, v níž autorky v přehledných grafech znázornily možné varianty vývoje dítěte, na které je zapotřebí v diagnosticko-intervenčním procesu brát zřetel. Vysvětlují, že pokud nejsou úroveň obtížnosti podnětů a možnosti dítěte v souladu, dítě nemůže svými schopnostmi a dovednostmi adekvátně reagovat, a na naplnění požadavků nedosáhne. Příliš nízká míra podnětů dítě nerozvíjí, a zpravidla ani nezaujme. A naopak, je-li míra podnětů (obtížnost) nad rámec možností dítěte, nedokáže vzdělávací nabídku přijmout a zvládnout. Cílem diagnostiky je ucelený systém, který poukazuje na dílčí oblasti vývoje, ale zároveň na jejich vzájemnou propojenost a podmíněnost Autorky vycházejí v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání z holistického pojetí vzdělávání dítěte předškolního věku. Učení prezentují jako komplexní jev, kterého se neúčastní jednotlivé oblasti odděleně, ale více oblastí a rovin zároveň, přičemž každá ze schopností a dovedností může však působit u dané činnosti v různé intenzitě. Úroveň jedné oblasti se při učení i v diagnostice často promítne do oblastí dalších – jsou vzájemně propojeny a podmíněny. Stěžejní část je věnována oblastem, na něž je vhodné se při diagnostice zaměřit. Shodují se s oblastmi, které jsou podrobně rozpracovány v již výše zmiňované publikaci Diagnostika dítěte předškolního věku (motorika, grafomotorika, kresba; zrakové vnímání a paměť; vnímání prostoru a prostorové představy; vnímání času; řeč; sluchové vnímání a paměť; základní matematické představy; sociální dovednosti). Jsou doplněny o nové praktické informace i potřebné souvislosti. Nalezneme zde odpovědi na to, jak vypozorovat nevyzrálost dané oblasti ze spontánních činností a her, jaký dopad může mít oslabení dílčí oblasti na získávání základů školních dovedností, jak konkrétně používat vývojové škály atd. Publikace přináší celou řadu zajímavých námětu a příkladů využitelných při konkrétní práci s dětmi jak v diagnostice, tak zejména v intervenci, přičemž náměty aktivit pro rozvoj dané oblasti jsou řazeny podle obtížnosti. Toto pojetí je pro předškolní pedagogy i rodiče velkou pomůckou. Základem pro komunikaci s rodiči je dobrá znalost dítěte a znalost cesty k němu Téma spolupráce mateřské školy a rodiny publikaci uzavírá a akcentuje důležitost tohoto partnerství. K tomu, aby se dítěti dobře dařilo a rozvíjely se jeho veškeré potřeby (kognitivní, emocionální, sociální…), je zapotřebí souhry ve výchovných a vzdělávacích přístupech. Publikace by neměla chybět v žádné mateřské škole Publikace je velkým pomocníkem zejména pro učitele mateřských škol. Vhodným studijním materiálem je i pro ty, kteří odbornou kvalifikaci učitele mateřské školy teprve získávají. Inspiraci pro výchovu svých dětí v ní zcela jistě naleznou i rodiče. Rodiče a učitelé patří k nejdůležitějším osobám v životě dítěte. Tato kniha jim může napomoci každému jednotlivému dítěti lépe porozumět, oceňovat jeho úspěchy, dále ho cíleně rozvíjet a dopřát mu, aby zažívalo úspěch a radost ze svojí činnosti. PhDr. Irena Borkovcová, MBA Odborník na předškolní vzdělávání Dne 21. 6. 2022
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
5.0 z 5 2 hodnocení čtenářů
2× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení produktu
Hodnocení našich knihkupců: 0.0 z 5
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- Jedno temné okno: fascinující kniha, která vás zahalí do mlhy tajemství a magie | RECENZE
- Vaše oblíbená vánoční videa s tipy na dárky jsou zpět! Letos i formou podcastu! | Vánoce voní knihou 1
- Divé ženy - strhující román o síle ženské odvahy napříč staletími | RECENZE
- 5 největších pecek z Našeho nakladatelství pro měsíc listopad
- Šarlatový závoj je překvapivě napínavá fantasy jízda | RECENZE
- Tohle je návrat jako blázen! Tohle může být hit jako blázen. Radka Třeštíková vydává novou knihu!
- Dobro.čtení aneb Jak Petra Dobrovská přináší radost seniorům po celé České republice
- Stane se včera aneb Když je matka detektivem | RECENZE
- Křtu knihy o palubním střelci, Jaroslavu Fiedorovi, se zúčastnil i prezident Petr Pavel
- Poslední letošní Vůně nových knih! Ať vám neunikne!
- Zmámeni - příběh, který je romantický i surový zároveň | RECENZE
- 6 tipů, jak si vychovat malého knihomola