0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazbaKniha ( měkká vazba )
- Produkt je nedostupný.
A THE TIMES BOOK OF THE YEAR 2019'The best introduction to the plays I've read, perhaps the best book on Shakespeare, full stop' Alex Preston, Observer 'It makes you impatient to see or re-read the plays at once' Hilary Mantel A genius and prophet whose timeless works encapsulate the human condition like no others. A writer who surpassed his… Přejít na celý popis
Spicy fantasy romance od autorky série Království prohnilých. Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Shakespeare´s Sonnets
-
The Moon is Down
-
Tender Is The Night
-
Orwell and England
-
The Three Musketeers
-
The Common Reader: First Series (Collins Classics)
-
Amerika
-
Julius Caesar (Collins Classics)
-
Celtic Myths & Tales : Epic Tales
-
Dickens at Christmas
-
Brave New World: Vintage Quarterbound Classics
-
The Story of King Arthur and His Knights
-
Cymbeline (Oxford World´s Classics New Edition)
-
Great Expectations
-
Beowulf
-
Poetics
-
Animal Farm
-
To Kill a Mockingbird
-
White Nights
-
Celtic Myths
-
A Christmas Carol
-
The Trial
-
The Bell Jar
-
Of Mice and Men
A THE TIMES BOOK OF THE YEAR 2019'The best introduction to the plays I've read, perhaps the best book on Shakespeare, full stop' Alex Preston, Observer
'It makes you impatient to see or re-read the plays at once' Hilary Mantel
A genius and prophet whose timeless works encapsulate the human condition like no others. A writer who surpassed his contemporaries in vision, originality and literary mastery. Who wrote like an angel, putting it all so much better than anyone else.Is this Shakespeare? Well, sort of.
But it doesn't really tell us the whole truth. So much of what we say about Shakespeare is either not true, or just not relevant, deflecting us from investigating the challenges of his inconsistencies and flaws. This electrifying new book thrives on revealing, not resolving, the ambiguities of Shakespeare's plays and their changing topicality. It introduces an intellectually, theatrically and ethically exciting writer who engages with intersectionality as much as with Ovid, with economics as much as poetry: who writes in strikingly modern ways about individual agency, privacy, politics, celebrity and sex. It takes us into a world of politicking and copy-catting, as we watch him emulating the blockbusters of Christopher Marlowe and Thomas Kyd, the Spielberg and Tarantino of their day; flirting with and skirting round the cut-throat issues of succession politics, religious upheaval and technological change. The Shakespeare in this book poses awkward questions rather than offering bland answers, always implicating us in working out what it might mean.
This is Shakespeare. And he needs your attention.
- Nakladatel
- Pelican
- datum vydání
- 1.01.2020
- ean
- 9780241361634
- Počet stran
- 368
- jazyk
- angličtina
- Vazba
- měkká vazba
- isbn
- 978-0-241-36163-4
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
- 6 tipů, jak si vychovat malého knihomola
- Zpovědní klub – máte rádi med? Tahle kniha je ještě sladší! | RECENZE
- Romance plná britského humoru a další knižní novinky | Vůně nových knih 33
- Naše matka – dusivé pokračování, které zraje k dokonalosti | RECENZE
- Poslechněte si Dobrý rozhovor se Štěpánem Kozubem a poznejte jeho duši i postoj k umění
- Epizody 2084 – orwellovská povídková divočina, která odhaluje temné stránky pokroku | RECENZE
- Děkujeme za vaši podporu! Chaos na farmě získal 2. místo v soutěži Hračka roku
- Dárkové knižní poukázky: Ideální firemní dárek pro zaměstnance nejen na Vánoce
- Nenasytní mrtví pokračují v nastavených kolejích, jen svižněji a lépe | RECENZE
- Pohádková young adult romantasy od Stephanie Garber a další knižní novinky | Vůně nových knih
- 4 nejčtivější kousky od značky RED pro měsíc říjen
- Bylo nebylo jedno zlomené srdce – magie, intriky, krutý princ a jedna naivní dívka | RECENZE