Type Tells Tales
Type Tells Tales - Steven Heller,Gail Anderson Nedostupné

Kniha ( měkká vazba )

    • Produkt je nedostupný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Type Tells Tales focuses on typography that is integral to the message or story it is expressing. This is type that speaks - that is literally the voice of the narrator. And the narrator is the typographer. This can be quite literal, for example when letters come from the mouth of a person or thing, as in a comics balloon. It can be… Přejít na celý popis

Ashley Poston: Romantici ze záhrobí Florence Dayová, stínová spisovatelka, ztratila víru v lásku po zdrcujícím rozchodu. Když se jí začne zjevovat duch jejího sexy, ale přísného redaktora Benjiho, začnou mezi nimi přeskakovat jiskry... Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

Type Tells Tales focuses on typography that is integral to the message or story it is expressing. This is type that speaks - that is literally the voice of the narrator. And the narrator is the typographer. This can be quite literal, for example when letters come from the mouth of a person or thing, as in a comics balloon. It can be hand lettering, drawn with its own distinctive peculiarities that convey personality and mood. Precedents for contemporary work might be in Apollinaire's calligram 'Il pleut' or Kurt Schwitters' children's picture book 'The Scarecrow', or in Concrete Poetry, Futurist 'Words in Freedom' or Dadaist collage. Seeking out examples in the furthest reaches of graphic design, Steven Heller and Gail Anderson uncover work that reveals how type can be used to render a particular voice or multiple conversations, how letters can be used in various shapes and sizes to create a kind of typographic pantomime, and how type can become both content and illustration as in, for example Paul Rand's 'ROARRRRR'. Letters take the shape and form of other things, such as people, faces, animals, cars or planes.
There are examples of how typographic blocks, paragraphs, sentences and blurbs can be used to guide the eye through dense information. This exciting, fresh take on typography goes far beyond the letter and word, exploding the boundaries of typographic expression. It will enthral designers and illustrators, wordsmiths and literati: anyone, in short, who loves the medium of the message.

Sdílet

Nakladatel
Thames & Hudson
datum vydání
1.01.2016
ean
9780500420577
Počet stran
224
jazyk
angličtina
Vazba
měkká vazba
isbn
978-0-500-42057-7

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 0 Kč Nápověda