0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( pevná vazba )
- Dostupné u dodavatele
- Doručení V pondělí 3. 3. předáme dopravci
- Osobní odběr ZDARMA ( Vyberte prodejnu )
670 Kč s DPH
Běžně 749 Kč
Nápověda
Jsme transparentní
Změna způsobu dopravy, ztráta trhů, případně válečný konflikt může ze dne na den proměnit kvetoucí investici v hromadu šrotu a prázdné budovy v továrny duchů. Opuštěné železnice – vagony, lokomotivy, nádraží, točny, dílny i mosty – najdeme napříč kontinenty včetně Česka. Ponořte se spolu s námi do těchto tajemných míst. Mnoho věcí, včetně… Přejít na celý popis
Elisabeth opouští slunnou Kalifornii a míří do deštivé Anglie, kde se ubytuje u cizí rodiny. Crosby se zdá být ideálním útočištěm, ale syn rodiny, Chase, ji nevítá s otevřenou náručí...
Více informací
K tomuto produktu zákazníci kupují
Změna způsobu dopravy, ztráta trhů, případně válečný konflikt může ze dne na den proměnit kvetoucí investici v hromadu šrotu a prázdné budovy v továrny duchů. Opuštěné železnice – vagony, lokomotivy, nádraží, točny, dílny i mosty – najdeme napříč kontinenty včetně Česka. Ponořte se spolu s námi do těchto tajemných míst.
Mnoho věcí, včetně těch velkých, se mohou vlivem okolností stát zcela zapomenutými. V „Opuštěných železnicích“ jich čtenář uvidí mnoho, nejvíce z Evropy a Asie, dále pak ze Severní a Jižní Ameriky, Afriky a Blízkého východu, a také z Austrálie a Nového Zélandu. Jde o lokomotivy a vagony, nádražní budovy, někdy i celé trati, které roky sloužily a téměř ze dne na den ztratily svůj účel.
K těmto situacím dochází u železnice poměrně často. Takové „nepotřebné věci“ jsou v lepším případě ošetřeny proti korozi, v tom horším ponechány bez ochrany pod širým nebem a postupně se jich zmocňuje příroda. Nikdo a nic je nechrání před rzí, mechem, náletovými rostlinami, hrajícími se dětmi, vandaly a zloději šrotu.
I u nás se podobných příkladů najde mnoho, pár zajímavých jsme do knihy zařadili. Jedním z nich je chátrající budova nádraží Vyšehrad v Praze, které sice bylo prohlášeno za nemovitou kulturní památku, ale současný vlastník nechává budovu chátrat. Dalším příkladem je nádraží Praha-Bubny, kde se v současnosti buduje dvojkolejná trať z Kladna do Prahy, a kde byly dílny s kapacitou pro 140 vagonů zdemolovány a vlastník pozemku zde plánuje novou výstavbu. Podobný osud má bývalé nádraží Duchcov, kde došlo k přeložení původní trati a stará budova nádraží byla stržena.
Více prozrazovat nechceme, tajemství opuštěných železnic poodhalí tato výpravná publikace.
- Nakladatel
- Grada
- Rozměr
- 231 x 270 x 23
- datum vydání
- 2.11.2023
- ean
- 9788027138937
- Počet stran
- 192
- Hmotnost
- 1000 g
- jazyk
- čeština
- Vazba
- pevná vazba
- Vydání
- 1
- isbn
- 978-80-271-3893-7
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Hodnocení našich knihkupců: 0.0 z 5
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.